رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست برای شرکت در «کاپ 26» به گلاسکو سفر کرد


رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست برای شرکت در «کاپ 26» به گلاسکو سفر کرد

تهران - ایرنا - علی سلاجقه و هیات همراه به نمایندگی از جمهوری اسلامی ایران، بامداد امروز - دوشنبه - برای شرکت در اجلاس آب و هوایی سازمان ملل متحد (کاپ 26) عازم گلاسکو محل برگزاری این اجلاس شدند.

به گزارش ایرنا از سازمان حفاظت محیط زیست، سخنرانی در این اجلاس و دیدار با تعدادی از نمایندگان کشورهای مختلف، بخشی از برنامه های سفر پنج روزه رییس سازمان حفاظت محیط زیست به گلاسکو است.

بیست و ششمین اجلاس آب و هوایی سازمان ملل متحد موسوم به cop۲۶ از یکشنبه ۹ آبان ماه با حضور هزاران نفر از رهبران و نمایندگان ۲۰۰ کشور در شهر گلاسکوی اسکاتلند فعالیت خود را آغاز کرده است.

در این نشست که به دلیل شیوع ویروس کرونا یک سال به تعویق افتاده بود، مهم‌ترین مسائل و چالش‌های مرتبط با تغییرات اقلیمی و بحران‌های محیط زیستی مورد بحث و تبادل نظر شرکت‌کنندگان قرار می‌گیرد.

در جریان این کنفرانس دو هفته ای، مذاکرات دیپلماتیک فشرده ای پیرامون چگونگی مقابله با گرمایش زمین به عنوان یک چالش مشترک جهانی، صورت گیرد و رهبران ۲٠٠ کشور جهان اهداف و تعهدات خود را برای مقابله با اثرات تغییرات آب و هوایی و نحوه کاهش انتشار گازهای گلخانه ای تا سال ۲۰۳۰، ارائه خواهند کرد.

قرار است مذاکره کنندگان در جریان این نشست، کشورهای جهان را وادار کنند تا اقدامات و تعهدات بلندپروازانه تری را برای جلوگیری از گرمایش زمین و محدود کردن افزایش دما به ١.۵ درجه سانتیگراد، متقبل شوند.

الوک شارما رئیس این دوره از کنفرانس آب و هوایی سازمان ملل، در نخستین روز از این نشست، تأکید کرد: «این اجلاس، آخرین و بهترین امید ما برای دستیابی به هدف محدود کردن افزایش دمای زمین به ١.۵ درجۀ سانتیگراد است».

۱۳۵۲

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه محیط زیست

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا