40 رویداد طی هفته جهانی کارآفرینی در کردستان اجرا می‌شود


40 رویداد طی هفته جهانی کارآفرینی در کردستان اجرا می‌شود

سنندج - ایرنا - مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان گفت: همزمان با هفته جهانی کارآفرینی ایران، 40 رویداد در محورهای مختلف در استان برگزار می‌شود.

به گزارش ایرنا، برهان صلواتی روز دوشنبه در همایش هشتمین هفته جهانی کارآفرینی ایران که در دانشگاه کردستان برگزار شد اظهار داشت: کارآفرین کسی است که ایده دارد و برای رسیدن به کسب و کار زمین هم بخورد همچنان مصر است که به هدفش برسد.

وی افزود: کارآفرین باید عوامل تولید را در کنار هم ببیند و بخش دولتی تسهیل‌گر امور باشد و از سویی با کارآفرینی سازمانی و چابک سازی مسیر کارآفرینی توسط دستگاههای اجرایی باید تسهیل شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه نگاه جامعه به کارآفرین باید مثل نگاه به دانشمند باشد، از افزایش مراکز مشاوره کارآفرینی استان در سه سال اخیر خبرداد و گفت: تعداد مراکز مشاوره از سه مرکز به هفت در سه سال اخیر افزایش یافته است.

وی برگزاری نمایشگاه و دورهمی‌های کارآفرینی و آموزشی را از دیگر برنامه‌های این هفته اعلام کرد و گفت: برای اولین بار در کشور، اطلس کارآفرینی بانوان در کردستان در حال تدوین است.

مراکز نوآوری آب و کشاورزی در دانشگاه کردستان راه‌اندازی می شود

مدیر توسعه کارآفرینی،مراکز رشد و نوآوری دانشگاه کردستان نیز گفت: در کنار رسالت آموزشی و پژوهشی در راستای توسعه کارافرینی تلاشهای زیادی در دانشگاه کردستان انجام شده است .

زاهد شمی تاکید کرد: در آینده نزدیک مراکز نوآوری آب و کشاورزی راه اندازی می شود که استان در این زمینه بستر ویژه ای دارد که می تواند در توسعه استان نقش ایفا کرده و با جذب ایده و توانمندسازی، بستری برای ورود به بازار فراهم کند.

وی با بیان اینکه در مرکز رشد تسهیل گری و حمایت ویژه ای برای این مراکز خواهیم داشت، افزود: کارآفرینی دانشگاهی راهی برای انطباق آموزشها با نیاز جامعه است و در واقع حل مشکلات دولت، صنعت و اقتصاد نیازمند راه حلهای علمی دانشگاهها و پژوهشکده هاست که این راه حل از راه ایجاد زیست بوم نوآوری و فناوری محقق می شود.

مدیر توسعه کارآفرینی،مراکز رشد و نوآوری دانشگاه کردستان تاکید کرد: خود دانشگاه باید کارآفرین باشد و اعضای دانشگاه شامل اساتید، کارمندان و دانشجویان هم باید رویکرد و رفتار کارآفرینی داشته و با تعامل با جامعه الگوهای کارآفرینی پرورش دهد.

شمی با اشاره به اینکه دانشگاه به دلیل ویژگیهای پایه ای مانندجریان سرمایه ای انسانی محل مناسبی برای کارآفرینی مبتنی بر علم استف گفت: دانشگاه کردستان در کنار رسالت آموزشی و پژوهشی در راستای توسعه کارآفرینی تلاشهای بسیاری کرده و معاونت پژوهش و نوآوری آن از مدتها قبل فعال شده است.

وی گفت: در یکی ۲ ماه آینده مجتمع نوآوری استان راه اندازی خواهد شد که شامل مرکز نوآوری عمران، صنعت و معدن است.

مدیر توسعه کارآفرینی،مراکز رشد و نوآوری دانشگاه کردستان یادآور شد: درصد کمی از مقررات‌زدایی و مانع زدایی در استان محقق شده است و باید راه کارآفرین برای گرفتن مجوزها بیش از پیش تسهیل شود.

40 رویداد طی هفته جهانی کارآفرینی در کردستان اجرا می‌شود

موانع پیش روی کارآفرینان

رییس کانون کارآفرینان کردستان هم دیگر سخنران این همایش بود که اظهار داشت: اجرای به موقع قانون می توانست زمینه بالندگی کارآفرینان را فراهم کند.

ناصر شکری با بیان اینکه تحریم و کرونا کسب و کارها را ورشکست و یا به تعدیل نیرو واداشته است، افزود: با همه این سختی ها، کارآفرین احساس دین به جامعه و کشور خود دارد و احساس یاس و نامیدی نمی کند و در شرایط ویژه بر اساس هوش هیجانی خود به مقتصای زمان نسخه هایی با توجه به شرایط می پیچد.

وی تاکید کرد: شاید با این نسخه ها نشودعوامل بیرونی را کاهش داد ولی آنچه که کارآفرین را آزار می دهد عوامل درونی و کم کاریهای دستگاههای اجرایی است.

رییس کانون کارآفرینان کردستان ادامه داد: اگرچه مدیران اجرایی خواهان حمایت از کارآفرینان هستند اما در ادامه روند کارآفرینی، مشکلاتی در لایه های میانی به وجود می آید که منجر به توقف روند اجرای طرحها می شود.

شکری با گفتن این که کاش کانون کارآفرینان، اساس نامه نداشت اضافه کرد: این اساس نامه مشکل دارد و حتی در استان نتوانسته‌ایم دبیرخانه منسجمی داشته باشیم.

وی به عضویت ۷۵ کارآفرین برتر کردستان در کانون کارآفرینان گفت: کاش می شد تا همه آنهایی که وارد عرصه کسب و کار و کارآفرینی می شوند بتوانند عضو این کانون شوند.

رییس کانون کارآفرینان کردستان با بیان اینکه کانونهای کارآفرینی کردستان هم مانند همه کانونهای دیگر در حاشیه هستند، اظهار داشت: ضمانتهای سنگین، مدت زمان طولانی پرداخت تسهیلات، تعامل نامطلوب بانکها با کارآفرینان از جمله مشکلاتی است که روند کارآفرینی را کند کرده است.

40 رویداد طی هفته جهانی کارآفرینی در کردستان اجرا می‌شود

در این همایش پوستر رویداد فانوس سرای نوآوری دانشگاه آزاد کردستان رونمایی شد.

۱۷ تا ۲۳ آبان به عنوان هفته جهانی کارآفرینی ایران نام دارد که در طول این هفته چند وبینار در دانشگاه کردستان برگزار خواهد شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کردستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا