اجرای طرح باغچه های خانگی در 10 روستای فریدونکنار


اجرای طرح باغچه های خانگی در 10 روستای فریدونکنار

مدیر جهاد کشاورزی فریدونکنار با اشاره به اینکه طرح گسترش باغچه های خانگی و بهبود تغذیه زنان روستایی هم اکنون در 10 روستای این شهرستان در حال اجراست، افزود: 5 باغچه خانگی بصورت پایلوت تحت نظارت کارشناسان است.

حمیدرضا معماریان با اشاره به اهمیت تولید محصول سالم و ارزش غذایی سبزیجات در برنامه غذایی خانوار، گفت: طرح گسترش باغچه های خانگی و بهبود تغذیه زنان روستایی با مشارکت کارشناسان جهاد کشاورزی و شبکه بهداشت و درمان با رعایت پروتکل های بهداشتی در شهرستان فریدونکنار در حال اجراست.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان فریدونکنار افزود: در این طرح، بانوان روستایی در خصوص نحوه کشت سبزیجات، ایجاد باغچه های خانگی سبزی و صیفی سالم، زمان مناسب کاشت، داشت و برداشت، روش های کاهش مصرف سموم و کودهای شیمیایی و مدیریت تلفیقی آفات آموزش های لازم را دریافت می کنند.

این مسئول با اشاره به اینکه این طرح هم اکنون در ۱۰ روستای این شهرستان در حال اجراست، افزود: ۵ باغچه خانگی بصورت پایلوت تحت نظارت کارشناسان است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی جهاد کشاورزی مازندران،وی ارتقای سطح سلامت خانواده و جامعه، افزایش مشارکت و انگیزه زنان روستایی در فعالیت های کشاورزی، بهبود معیشت و افزایش روحیه همکاری و مشارکت بین زنان روستایی را از دیگر مزیت های این طرح برشمرد.

انتهای پیام


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

قطعی آب و آبرسانی با تانکر در شهرستان رامسر