جشن میلاد حضرت عبدالعظیم (ع) در هیات‌های مذهبی شهرری برگزار می‌شود


جشن میلاد حضرت عبدالعظیم (ع) در هیات‌های مذهبی شهرری برگزار می‌شود

شهرری - ایرنا - رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان ری گفت: با تشکیل ستاد مردمی بزرگداشت، جشن میلاد حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) توسط هیات مذهبی و مداحان در حسینیه‌ها، مساجد و بقاع متبرکه با فاصله‌گذاری اجتماعی برگزار می‌شود.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام علی کنگرلو روز سه شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: آیین هفته ولادت حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) توسط ۲۰۰ هیات مذهبی ر سطح شهرستان ری و با رعایت شیوه نامه های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی برگزار می‌شود.

وی افزود: وجود آستان حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) موجب برکات معنوی زیادی برای این شهرستان شده است و همه تشکل‌های دینی ایشان را ولی نعمت خود می دانند.

کنگرلو اضافه کرد: همگان برای ادای دین به این محدث بزرگ مراسم مختلفی مانند مولودی خوانی، تبین شخصیت ایشان توسط مبلغان و سخنرانان، برپایی مسابقات فرهنگی وورزشی، ایستگاه های سلامت، تبلیغات فضای مجازی برپا می کنند.

وی خاطرنشان کرد: همچنین با چراغانی کردن در مساجد و حسینیه ها و نصب بنرهای تبلیغاتی شهر را آذین بندی و ضریح مطهر آن حضرت را گلباران می کنند.

کنگرلو با اشاره به شخصیت نسبی و علمی حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) خاطرنشان کرد: آنچه قطعی و مسلم است، این که ایشان محضر امام جواد (ع) و امام هادی (ع) را درک و از آنها احادیث فراوانی نقل کرده که بخشی از آنها در این حکمت نامه آمده‌است.

وی ادامه داد: همچنین اگر به روایت کتاب الاختصاص منسوب به شیخ مفید اعتماد کنیم، حضرت عبدالعظیم (ع) محضر امام رضا (ع) را نیز درک و از ایشان روایت کرده است.

رئیس تبلیغات اسلامی شهرستان ری یادآور شد: برای اثبات عظمت علمی حضرت عبدالعظیم (ع) کافی است که بدانیم امام معصوم (ع)، مردم را برای حل مشکلات دینی و یافتن پرسش‌های اعتقادی و عملی شان، به ایشان ارجاع داده است.

به گزارش ایرنا، حضرت عبدالعظیم الحسنی (ع) با دانش، تقوا، مجاهدت و مقام والای اخلاقی و فضایل معنوی در بین شیعیان از جایگاه ویژه ای برخوردار است به نحوی که رهبر معظم انقلاب (مدظله العالی)، ری را به برکت وجود حرم مطهر آن حضرت، "قبله تهران" نامیدند.

ولادت با سعادت حضرت عبدالعظیم(ع) در چهارم ربیع الثانی سال ۱۷۳ هجری قمری در شهر مقدس مدینه واقع شده و ایشان فرزند عبدالله بن علی، از نوادگان حضرت امام حسن مجتبی(ع) است و نسبش با چهار واسطه به آن حضرت می رسد.

حضرت عبدالعظیم (ع) در مدت ۷۹ سال عمر با برکت خود با دوران امامت چهار امام معصوم یعنی امام موسی کاظم(ع)، امام رضا(ع)، امام محمّدتقی(ع) و امام علیّ النّقی(ع) مقارن بوده و احادیث فراوانی از آنان روایت کرده است.

منزلت حضرت عبدالعظیم(ع) به حدی است که امام هادی(ع) به یکی از اهالی ری می فرمایند: «اگر قبر عبدالعظیم(ع) را که در نزد شماست زیارت می کردی مانند کسی بودی که امام حسین(ع) را در کربلا زیارت کرده است.»

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه تهران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اولین تصاویر از دو تروریستی که در حمله پهپادی نیروهای امنیتی ایران به هلاکت رسیدند