سیدآبادی در هفته کتاب مهمان خوزستانی‌هاست


سیدآبادی در هفته کتاب مهمان خوزستانی‌هاست

علی‌اصغر سیدآبادی نویسنده، شاعر و پژوهشگر حوزه کودک و نوجوان در دو روز از ایام هفته کتاب مهمان خوزستانی‌ها است.

سیدآبادی در هفته کتاب مهمان خوزستانی‌هاست
به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در خوزستان، علی اصغر سیدآبادی نویسنده کودک و نوجوان در روز 26 آبان‌ماه در مراسم تجلیل از مروجان و باشگاه‌های کتابخوانی خوزستان حضور دارد و در نشستی با موضوع «شیوه‌های ترویج ادبیات کودکان» برای تسهیل‌گران و اعضای باشگاه‌های کتابخوانی سخن می‌گوید.

در روز 27 آبان‌ماه سفری به دزفول شهرستانی که در هفتمین دوره پایتخت کتاب ایران به مرحله نیمه نهایی رسید، دارد که کارگاهی با عنوان «چالش‌های ادبیات کودک در زندگی اجتماعی و سایه سار چهره مجازی» با حضور این نویسنده در دزفول برگزار می‌شود.

بازدید از باشگاه‌های کتابخوانی و روستاهای دوستدار کتاب از دیگر برنامه‌های این منتقد و پژوهش‌گر ادبی است.

یادآور می‌شود: فریدن عموزاده خلیلی نویسنده و مدیر انجمن نویسندگان کودک و نوجوان، در مراسم نکوداشت سیدآبادی دربارهٔ فعالیت‌های او در ترویج کتابخوانی گفته است: «پروسه ترویج کتاب‌خوانی از نویسنده، ناشر، کتابفروش آغاز می‌شود و به پویایی مخاطب می‌رسد. همه این‌ها در سیدآبادی وجود دارد. او هم نویسنده است، هم دوره‌ای ناشر بوده، کتاب‌فروشی داشته، در رسانه فعال بوده و کارهای بسیاری در این زمینه انجام داده است».

از وی تاکنون ۶۰ کتاب منتشر شده است که موضوع برخی از آن‌ها مباحث نظری ادبیات کودک و نوجوان و باقی داستان و شعر برای کودکان و نوجوانان است. سیدآبادی در سال ۱۳۹۷ از سوی انجمن نویسندگان کودک و نوجوان به عنوان یکی از کاندیدهای ایرانی برای دریافت جایزه «آسترید لیندگرن» معرفی شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه رسانه کودک

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ وحید موسویان بنام متهم