61.3 درصد جمعیت چهارمحال و بختیاری علیه کرونا واکسینه کامل شد


61.3 درصد جمعیت چهارمحال و بختیاری علیه کرونا واکسینه کامل شد

شهرکرد- ایرنا- معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی چهارمحال و بختیاری گفت: از ابتدای اجرای طرح واکسیناسیون علیه کرونا تاکنون، 61.3 درصد جمعیت بالای 12 سال این استان هر 2 دُز واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند.

سید راشد جزایری روز چهارشنبه در ستاد عملیاتی مقابله با ویروس کرونا این استان، جمعیت بالای ۱۲ سال این استان را ۷۷۳ هزار و ۴۴۰ نفر اعلام کرد و افزود: همچنین ۸۱.۳ درصد این جمعیت تاکنون یک دُز واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند.

وی ادامه داد: درصد واکسیناسیون در استان حدود یک درصد بالاتر از میانگین کشوری است.

جزایری با اشاره به ورود یک میلیون و ۴۳۲ هزار دُز واکسن به استان، تصریح کرد: از کل واکسن تحویلی به استان یک میلیون و ۳۴۰ هزار دُز آن توزیع و یک میلیون و ۱۰۰ هزار واکسن تزریق شده است.

رییس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه این استان در واکسیناسیون دانش‌آموزان از استانهای برتر کشور است، اظهار داشت: تاکنون ۶۰ درصد دانش‌آموزان هر ۲ دُز واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند اما ۱۵ درصد معلمان تاکنون اقدام به دریافت واکسن نکرده‌اند.

جزایری در خصوص واکسیناسیون کارکنان کارخانه‌های استان نیز گفت: تاکنون ۷۹ درصد جمعیت هدف این قشر دست کم یک دُز واکسن را دریافت کرده‌اند.

وی همچنین میانگین درصد واکسیناسیون اصناف استان را ۶۰ درصد اعلام کرد و افزود: به اصنافی که تاکنون اقدام به دریافت واکسن نکرده‌اند یک هفته فرصت داده می‌شود تا واکسن تزریق کنند در غیراینصورت مشمول محدودیت‌های هوشمند می‌شوند.

جزایری به شاخص‌های اصلی پروتکل‌های بهداشتی متناسب با اجرای محدودیت‌های هوشمند اشاره کرد و گفت: تزریق واکسن یا انجام تست pcr آزمایشگاهی هفته‌ای ۲ بار، استفاده مناسب از ماسک، رعایت فاصله حداقل ۲ متر، تامین چهار مترمربع فضا برای هر نفر به خصوص در فضای بسته، تامین تهویه مناسب، تامین امکانات شست‌وشو یا ضدعفونی دست و گندزدایی سطوح مشترک از جمله این دستورالعمل‌ها به شمار می‌رود.

به گزارش ایرنا، از ابتدای شیوع کرونا تا روز ۱۸ آبان ۲۴۳ هزار و ۱۵۳ مورد تست تشخیص مولکولی کرونا گرفته شده که بر اساس آن ۸۴ هزار و ۸۲۰ نفر مبتلا به بیماری کووید ۱۹ شناسایی شده است.


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

اجتماع بزرگ بانوان استان چهارمحال و بختیاری