بررسی موتورسیکلت کویر موتور S2


نمی‌توان از تأثیر عمیق هوندا کلیک بر سایر موتورسیکلت‌ها چشم‌پوشی کرد. یکی از بهترین مثال‌ها همین S2 از شرکت کویر است. محصولی که همان چاشنی طراحی را با...

بررسی موتورسیکلت کویر موتور S2

نمی‌توان از تأثیر عمیق هوندا کلیک بر سایر موتورسیکلت‌ها چشم‌پوشی کرد. یکی از بهترین مثال‌ها همین S2 از شرکت کویر است. محصولی که همان چاشنی طراحی را با قیمتی پایین‌تر فراهم کرده است.

اگر اخبار موتورسیکلت را دنبال کرده باشید، می‌دانید که عرضه موتورسیکلت‌های وارداتی دو روی یک سکه جنجالی بوده است. در یک روی ماجرا شاهد استقبال گسترده خریداران متمول بودیم که در بین محصولات مونتاژی گزینه خاصی پیدا نمی‌کردند، ولی آن روی دیگر شاهد جذاب‌تر شدن محصولات نه‌چندان نام‌آشنا بودیم. علت این پدیده افزایش قیمت وارداتی‌ها به دلیل نوسان ارزی بوده است.

در این میان شانس با مدل‌هایی همراه بوده است که سعی داشته‌اند به نوعی خود را شبیه نسخه‌های وارداتی کنند. شرکت کویر موتور با مدل S2 چنین هدفی را دنبال می‌کرده است و به نظر می‌رسد در این زمینه نیز توفیقی پیدا کرده و به گزینه‌های اصلی خرید موتورسیکلت بدل شده است.

بررسی طراحی کویر S2

نیازی به کارشناسی دقیقی نیست. موتورسیکلت کویر S2 عمیقاً از هوندا کلیک وام گرفته است. این را می‌شود به خوبی از روی بارزترین ویژگی بصری آن یعنی چراغ‌های جلویی‌اش هم فهمید. اگرچه شرکت سازنده با تغییراتی در سایز و برش زوایا قصد داشته شباهت صد در صدی را برطرف کند ولی کدام بیننده‌ای است که نگوید بین این دو مدل رابطه‌ای برقرار نیست.

حتی اگر رقیب ژاپنی را الگوی خاص این محصول قلمداد کنیم، باز هم شاهد ریزه‌کاری‌های خاصی از S2 هستیم. یکی از چیزهایی که درمورد این موتورسیکلت نظر مشتریان را جلب کرده، تنوع بالای رنگ‌بندی آن است. تفاوت رنگی شاسی، زین و حتی رینگ‌ها باعث شده حس تازگی در این اسکوتر موج بزند. جلوی پای راکب علاوه بر محفظه قرار دادن وسایل، یک پورت کوچک USB برای شارژ موبایل نیز دیده می‌شود. شاید خاص‌ترین جلوه بصری کویر S2 بخش دیجیتالی آمپر آن باشد. جایی که میزان سوخت، سرعت و ساعت نیز به نمایش درمی‌آید.

بررسی موتورسیکلت کویر موتور S2

بررسی مشخصات فنی کویر S2

همانطور که انتظار می‌رفت این اسکوتر مجهز به یک پیشرانه 150 سی‌سی تک سیلندر تک میل‌سوپاپه (فناوری SOHC) است. قدرت آن کمی بیشتر از 9 اسب‌بخار است، که عملاً فاصله‌ای طولانی با کلیک دارد. استفاده از گیربکس CVT اتوماتیک یکی از بهترین خبرها برای خریدار کویر S2 است. اگرچه کلاچ خشک آن مشتریان را از پروسه‌های طاقت‌فرسای تعمیر و نگهداری رها کرده ولی روغن موتور پیشنهادی 10W-30، نشان می‌دهد که چه پیشرانه حساسی دارد. سیستم برق کویر S2 را باید یکی از نقاط قوت آن به حساب آورد. جایی که به لطف حضور یک باتری 12 ولتی 6 آمپر شاهد نوردهی بالا و البته استارت‌های قدرتمندی هستیم.

شرکت سازنده عمیقاً در تلاش بوده با بهترین کیفیت سواری را برای این محصول به ارمغان بیاورد. به همین دلیل است که در سیستم تعلیق جلوی آن ساختار جفت بازو با فنر مارپیچی و دو منظوره هیدرولیک و در محور عقب ساختار دو منظوره، با تنظیم کشش اولیه در 4 حالت دیده می‌شود. ترمز دیسکی 200 میلی‌متری برای چرخ جلو و ترمز کاسه‌ای برای چرخ عقب پایداری قابل قبولی از این اسکوتر به نمایش می‌گذارد.

استفاده از تایرهای 14 اینچی اگر ایراد بزرگی محسوب نمی‌شوند، ولی مشتری جوان آن انتظار داشت که سایزی بزرگ‌تر را مشاهده می‌کرد. طول، عرض و ارتفاع 1945، 680 و 1060 میلی‌متری کویر S2 نشان می‌دهد که با یک اسکوتر سایز متوسط شهری روبرو هستیم. برای این موتورسیکلت یک باک 4 لیتری در نظر گرفته شده است که بدون احتساب بنزین موجود در آن باعث می‌شود وزن موتور به بیش از 100 کیلوگرم برسد.

بررسی موتورسیکلت کویر موتور S2

بررسی آپشن‌ها و امکانات کویر S2

ایده استفاده از رنگ برنجی روی رینگ‌های سبک آلومینیومی ترکیب چشم‌نوازی است که اغلب در چنین محصولاتی نمی‌بینیم. اگرچه انتخاب روکش صندلی مقدور نیست، ولی مطمئن باشید که جنس زین به اندازه کفایت نظر شما را جلب می‌کند. تمام سیستم نورپردازی کویر S2 به صورت LED هستند، که علاوه بر جلوه چشم‌نواز، پرتاب نور بسیار خوبی را در نیز شب‌ها فراهم می‌کند. یکی از آپشن‌های کاربردی این موتورسیکلت با اینکه نباید از دید مشتری مدرن امروزی تازگی داشته باشد، سیستم استارت دکمه‌ای است. البته لازم به ذکر است که در بازار نسخه‌های سوئیچی نیز موجود هستند. نمایشگر دیجیتال روی کنسول، تفاوت بزرگ کویر S2 و هوندا کلیک است. فضای قسمت بار در زیر صندلی نیز به مراتب بیشتر از رقبای هم‌کلاس به چشم می‌آید.

نگاهی به وضعیت بازار کویر موتور S2

تردیدی نیست که اغلب مشتریان این محصول را با رقیب ژاپنی‌اش هوندا کلیک مقایسه می‌کنند ولی نکته اینجاست که کویر S2 به دلیل مونتاژی بودن قیمتی به مراتب پایین‌تر از کلیک دارد. از سوی دیگر کویر موتور شرایط مناسبی را برای فروش این خودرو در نظر گرفته است؛ مانند فروش اقساطی موتورسیکلت با اقساط ۱۴ ماهه، بدون کارمزد. به این صورت که ۲۵ درصد نقد، مابقی طی ۱۴ فقره چک. اگر شما هم جزء آن دسته از مشتریان هستید که علاقه خاصی به هوندا کلیک دارند ولی از پس هزینه بالای برنمی‌آیند، S2 گزینه ایده‌آل است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نامه به دوست صمیمی ؛ 7 نمونه متن نامه به دوست ،جدید و محبت آمیز