معاوضه زباله با کتاب در اندونزی


معاوضه زباله با کتاب در اندونزی

تهران- ایرنا- یک کتابدار اندونزیایی در ازای جمع‌آوری و تحویل زباله به کودکان روستایی در این کشور کتاب به امانت می‌دهد.

به گزارش روز چهارشنبه خبرنگار فرهنگی ایرنا از خبرگزاری رویترز، یک کتاب‌دار در جزیره جاوه اندونزی در ازای زباله‌هایی که کودکان جمع کرده‌اند، به آنها کتاب امانت می‌دهد تا با این کار هم به حفظ محیط زیست کمک کرده باشد هم به افزایش سرانه مطالعه کودکان.

رادن رورو هندارتی (Raden Roro Hendarti) هر روز هفته سه چرخه خود را با کتاب پر کرده و راهی روستای مونتانگ می‌شود و این کتابها را در ازای دریافت لیوان‌ها و کیسه‌های پلاستیکی و دیگر انواع زباله‌ها به کودکان می‌سپارد تا بخوانند.

معاوضه زباله با کتاب در اندونزی

این کتابدار اندونزیایی در گفت‌وگو با رویترز گفت هدفش از این کار این است که هم فرهنگ مطالعه را در بین کودکان جا بیاندازد و هم به درباره حفظ محیط زیست آگاهی‌افزایی کند. همین که سروکله این کتابخانه سیار در محل پیدا می‌شود، کودکان روستا همراه مادرانشان از راه می‌رسند تا کتاب جدیدی بگیرند و همین امر باعث شده این کودکان زمان کمتری را به انجام بازی‌های آنلاین اختصاص دهند.

معاوضه زباله با کتاب در اندونزی

رادن هر هفته حدود ۱۰۰ کیلو زباله جمع‌ می‌کند که توسط همکارانش تفکیک شده و برای بازیافت یا برای فروش فرستاده می‌شوند. وی در کتابخانه کوچک خود ۶ هزار کتاب دارد و قصد دارد خدمات این کتابخانه را به مناطق اطراف نیز تعمیم دهد.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تاثیر شگفت انگیز رابطه جنسی بر زیبایی زنان