هویت یک شهید گمنام در کرمانشاه شناسایی شد


هویت یک شهید گمنام در کرمانشاه شناسایی شد

کرمانشاه - ایرنا - مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمانشاه از شناسایی هویت یک شهید گمنام در استان خبر داد و گفت: با گذشت 34 سال از جنگ تحمیلی، با تلاش گروه‌های تفحص، هویت یک شهید گمنام والامقام با انجام آزمایش دی‌ان‌ای در کرمانشاه مشخص شد.

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا؛ سردار «ناصر باباخانی» در این ارتباط افزود: پیکر مطهر این شهید والامقام در منطقه «فاو» کشف شد و به‌دلیل نداشتن علائم شناسایی، از معراج‌الشهدای تهران به‌عنوان شهید گمنام به استان کرمانشاه منتقل گشت و به‌ همراه ۲ شهید گمنام دیگر در تپه «عباسعلی» اسلام‌آبادغرب به خاک سپرده شدند.

وی توضیح داد: پیکر مطهر این شهید گمنام متعلق به شهید «فتحعلی قراباغی» از رزمندگان استان همدان است که در سال ۱۳۶۴ در فاو به شهادت رسیده است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: با هماهنگی‌های صورت‌گرفته، خانواده معظم این شهید تازه شناسایی‌شده به‌زودی به شهرستان «اسلام‌آباد غرب» مراجعه و پس از ۳۶ سال چشم‌انتظاری، مزار مطهر شهید خود را در آغوش خواهند گرفت.

استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت، ۳۷۱ کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق دارد، مردم این استان ۳۰ هزار ایثارگر شامل ۹ هزار و ۸۰۰ شهید، ۱۹ هزار جانباز و هزار و ۷۵۰ آزاده تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.

همچنین تقدیم ۸۵۰ زن شهیده، ۱۵۵۰ بانوی جانباز و ۷۵۰ شهید زیر ۱۵ سال از سندهای افتخار مردم این استان است، رتبه اول زنان جانباز کشور و دومین استان که بیشترین تعداد زنان شهیده را تقدیم انقلاب اسلامی کرده از آن کرمانشاه است.

بیش از ۲۷ عملیات طی دوران دفاع مقدس در کرمانشاه از جمله مرصاد، بازی‌ دراز، تنگ حاجیان، محمد رسول‌ الله (ص)، والفجر ۱۰، مطلع‌الفجر انجام شده و همچنین شهر نودشه و روستاهای زرده و دیره شهرستان دالاهو در دوران جنگ تحمیلی بمباران شیمیایی شدند و اینها همگی سندی بر حقانیت و مظلومیت مردم این دیار است.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

مقابله با ویروس کرونا نیازمند همراهی و مشارکت مردم است