ظرفیت فضای مجازی برای ترویج فرهنگ عفاف و حجاب باید به کار گرفته شود


ظرفیت فضای مجازی برای ترویج فرهنگ عفاف و حجاب باید به کار گرفته شود

قزوین- ایرنا-مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قزوین گفت: باید ظرفیت فضای مجازی و رسانه ها در زمینه ترویج فرهنگ عفاف و حجاب به کار گرفته شود.

به گزارش ایرنا، مریم بیدخام روز پنجشنبه در جلسه ستاد هماهنگی و راهبری گسترش عفاف و حجاب که با حضور جمعی از مسوولان برگزار شد، با اشاره به ضرورت ترویج فرهنگ سازی و تقویت باورها در حوزه عفاف و حجاب افزود: توجه به این مهم زمینه ساز آرامش، انتقال فرهنگ و ایمنی بخشی در برابر معضلات و آسیب‌های اجتماعی به شمار می‌رود.

وی با تاکید بر اهتمام دستگاه‌های اجرایی استان به مصوبات ۴۲۷ و ۸۲۰ شورای عالی انقلاب فرهنگی تصریح کرد: براساس این مصوبات وظایف تمامی دستگاه‌های متولی امور فرهنگی و اجتماعی طبق وظایف ذاتی آنها مشخص شده است.

این مسوول گفت: این دستگاه‌ها مکلفند هم در حوزه درون سازمانی و هم در حوزه برون سازمانی فرهنگ سازی و تقویت باورها را در راستای ترویج فرهنگ و عفاف و حجاب در اولویت برنامه‌های خود قرار دهند.

دبیر شورای راهبری گسترش عفاف و حجاب استان قزوین تصریح کرد: از مدیران دستگاه‌های مشمول این قانون انتظار می‌رود ضمن اشراف کافی به وظایف دستگاه خود تمامی برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی را در چهارچوب شرح وظایف تکلیفی خود انجام دهند.

این مسوول با اشاره به انجام بازرسی‌های عفاف و حجاب توسط تیم بازرسی استانداری، افزود: مبنای ارزیابی‌ها و رتبه بندی دستگاه‌ها بر اساس بازرسی‌های صورت گرفته به طور محسوس و نامحسوس و همچنین ارائه گزارش دستگاه‌های اجرایی به دبیرخانه خواهد بود.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قزوین در خصوص " آیین نامه اجرایی قانون انطباق امور اداری و فنی مؤسسات پزشکی با موازین شرع " گفت: کلیه مراکز پزشکی و درمانی نظیر بیمارستان‌ها، آزمایشگاه‌ها، مراکز بهداشتی و درمانی، مطب‌های خصوصی، بخش‌های دولتی و خصوصی در تمامی شهرها و روستاها مشمول این قانون می‌باشند.

وی، هدف از اجرای این قانون را با اولویت ارائه خدمات پزشکی مطلوب به بیماران و تکریم مراجعان به مراکز بهداشتی و درمانی و حفظ حریم شخصی آنها به ویژه بانوان دانست و افزود: اجرای این قانون در تمامی مراکز بهداشتی و درمانی باعث ایجاد امنیت روانی بیماران، همچنین رعایت حقوق شهروندی و التزام به حدود شرعی را در پی خواهد داشت

بیدخام به دو رکن اصلی قانون انطباق امور اداری با موازین شرعی اشاره کرد و گفت: صیانت از حقوق شهروندی و رعایت موازین شرعی به منظور ارائه خدمات مطلوب‌تر از جمله اهداف این قانون است.

وی با تاکید به ضرورت اجرای قانون انطباق در استان افزود: با توجه به محدودیت‌ها و امکانات موجود، به ویژه نیروی انسانی متخصص باید تلاش شود این قانون به نحو شایسته‌ای در تمامی مراکز بهداشت و درمانی استان اجرایی شود.

بیدخام اظهار امیدواری کرد با اهتمامی که دستگاه‌های اجرایی در کنار تشکل‌های مردم نهاد خواهند داشت شاهد نهادینه شدن فرهنگ عفاف و حجاب و به تبع آن کاهش ناهنجاری‌های اجتماعی در سطح استان باشیم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قزوین

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نسل بشر زودتر از تصور منقرض خواهد شد!