عده‌ای مانع اصلاحات اقتصادی در کشور هستند


عده‌ای مانع اصلاحات اقتصادی در کشور هستند

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه کشور با انواع مشکلات اقتصادی روبرو است، گفت: اصلاحات اقتصادی توسط دولتمردان آغاز شده است تا جلوی گرانی افسارگسیخته را بگیرند، دولتمردان تلاش می‌کنند، اما عده‌ای از افراد در بدنه اقتصادی کشور دارای منافع هستند و مانع این اصلاحات اقتصادی می‌شوند.

حجت‌الاسلام و المسلمین محمدعلی نکونام ۲۱ آبان‌ماه در خطبه‌های نمازجمعه شهرکرد با اشاره به آیه ۱۰۲ سوره انبیا، اظهار کرد: در این آیه از قرآن کریم مسئله معاد و قیامت مورد تاکید واقع شده است، قیامت روز سختی است و باید از آن روز در هراس بود، هر فردی که زندگی نیکو داشته باشد و مراقب اعمال خود باشد، وارد بهشت می‌شود و در آن‌جا هر چه بخواهد خداوند برای او آماده می‌کند و در آنجا جاودان است.

امام جمعه شهرکرد افزود: در آیات قرآن‌کریم بهشت و جهنم ترسیم می‌شود، این رویه قرآن است، افراد را به بهشت بشارت می‌دهند و نسبت به سرنوشت افراد در جهنم هشدار داده می‌شود، بنابراین افراد باید مراقب اعمال و رفتار خود در دنیا باشند و به نیکی رفتار کنند، هراس از قیامت آنقدر بزرگ است که هیچ کس در آن روز به دیگری توجه نمی‌کند و هر فردی متوجه پرونده اعمال خود خواهد بود.

وی با تاکید بر اینکه باید قرآن در زندگی افراد مورد بهره قرار بگیرد، گفت: افرادی در قیامت در امان هستند که اهل عمل به دستورات قرآن و اهل توجه به قیامت باشد، باید برنامه‌های قرآن دستورالعمل زندگی افراد باشد تا به برکت قرآن یک انسان امام‌گونه، فعال، جهادی و رهرو شهدا باشیم.

نکونام در ادامه با اشاره به اینکه خداترسی مقدمه خداشناسی است، عنوان کرد: امام عسگری(ع) در حدیثی می‌فرماید" خداشناسی قسمت عمده آن با تفکر تحقق پیدا می‌کند"، بنابراین هر مقدار انسان در مورد خداوند تفکر بیش‌تری داشته باشد، خداشناسی در او افزایش پیدا می‌کند، افراد نباید از تفکر غافل شوند.

خطیب نمازجمعه شهرکرد با اشاره به فرارسیدن هفته کتابخوانی، بیان کرد: جایگاه کتاب در جامعه مطلوب نیست، انس نسبت به کتاب در جامعه وجود ندارد، در حالیکه کتاب برای هدایت افراد جامعه مفید خواهد بود، بهترین کتاب قرآن است، اما این کتاب امروز در بین عموم مهجور مانده و به آن‌چنان که باید به آن توجه نمی‌شود.

وی افزود: باید برای کتابخوانی در بین اقشار مختلف جامعه مشوق‌هایی در نظر گرفته شود، اما این مسئله ضعیف است، مردم بیش‌تر اطلاعات مورد نیاز خود از فضای مجازی دریافت می‌کنند و در برخی مواقع این اطلاعات ناصحیح است، باید بر روی فرهنگ کتابخوانی سرمایه‌گذاری کرد، کتاب به نگاه انسان جهت می‌دهد، برخی کتاب‌های گمراه‌کننده نیز وجود دارد، اما عموم کتب هدایت‌گر هستند و باید فرهنگ کتابخوانی تقویت شود.

نکونام خاطرنشان کرد: حضرت فاطمه معصومه امروز می‌تواند بهترین الگو برای دختران جامعه باشد، دختران جامعه اگر می‌خواهند رستگار شوند، حضرت معصومه زهرا بهترین الگو به‌معنای واقعی برای آنان است.

امام جمعه شهرکرد با بیان اینکه کشور با مشکلات اقتصادی متعدد دست و پنجه نرم می‌کنند، گفت: اصلاحات اقتصادی توسط دولتمردان آغاز شده است تا جلوی گرانی افسارگسیخته را بگیرند، مردم امروز با انواع مشکلات اقتصادی و معیشتی درگیر هستند، دولتمردان تلاش می‌کنند، اما عده‌ای از افراد در بدنه اقتصادی کشور دارای منافع هستند، مانع این اصلاحات اقتصادی می‌شوند.

وی ادامه داد: خوشبختانه مردم با صبوری دولتمردان را همراهی می‌کنند و بخشی نیز با اطلاع‌رسانی و نقش نظارتی دولت را در حل مشکلات اقتصادی یاری می‌کنند، این کمک‌ها برای حل معضل گرانی و تورم نیاز است، اما باید به این نکته توجه داشت که اصلاحات اقتصادی در کشور زمانبر و دشوار است، امیدواریم دولتمردان برای حل مشکلاتی که میراث گذشتگان بوده، خسته نشوند.

وی در پایان در خصوص وضعیت حوزه‌های علمیه، توضیح داد: خوشبختانه حوزه‌های علمیه مردمی هستند و دولت نقشی در مدیریت آن‌ها ندارد، اما امروز طلبه‌ها در وضعیت معیشتی مناسبی قرار ندارد و باید برای حل مشکلات حوزه‌های علمیه چاره‌ای اندیشیده شود.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه چهارمحال و بختیاری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


"بلا حدید" از کنار گذاشتن سوپرمدل بودن خوشحال است