سه هزار و 500 کیلومتر باند از جاده‌های استان مرکزی برفروبی شد


اراک - ایرنا - مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی گفت: سه...
اراک - ایرنا - مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی گفت: سه هزار و 500 کیلومتر باند از محورهای مواصلاتی این استان در پی بارش‌ چند روز گذشته برفروبی و پاکسازی شد.

«مهرداد جهانی» روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: هم اینک تمامی محورهای استان مرکزی باز و تردد در آن‌ها جریان دارد.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی بیان کرد: یک هزار تن مخلوط ماسه و نمک نیز برای جلوگیری از لغزندگی و بروز حوادث در جاده‌های استان مرکزی پخش شده‌ است.

وی ادامه داد: ۳۸۰ راهدار اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی در قالب ۵۴ گروه راهداری با استفاده از ۲۲۶ دستگاه ماشین آلات سبک، نیمه سنگین و سنگین وظیفه برفروبی و پاکسازی جاده‌های این استان را برعهده داشتند.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی خاطرنشان کرد: ۳۷ راهدارخانه متشکل از ۲۲ راهدارخانه ثابت و ۱۵ راهدارخانه سیار برای خدمت رسانی به مسافران در جاده‌های استان در این مدت فعال بودند.

جهانی افزود: راهدارخانه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی علاوه بر استقرار راهداران در صورت بروز بحران و انسداد راه‌ها از امکانات کافی برای استقرار در راه ماندگان برخوردار است.

وی از رانندگان خواست در هنگام بارش برف تا حد امکان از مسافرت خودداری کرده و در صورت نیاز وسایل نقلیه خود را به زنجیر چرخ و وسایل گرمایشی تجهیز کنند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی خاطرنشان کرد: رانندگان باید در هوای مه‌آلود، از چراغ مه‌شکن استفاده کرده و در صورت نداشتن این چراغ با روشن کردن نور پائین و با احتیاط کامل برانند.

۶ هزار و ۴۰۰ کیلومتر انواع آزادراه، راه اصلی و راه روستایی در استان مرکزی وجود دارد که چهار هزار کیلومتر آن را راه‌های روستایی تشکیل داده و روزانه حدود ۶۵۰ هزار وسیله نقلیه از جاده‌های این استان تردد می‌کنند.

روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته