درخواست فدراسیون سوارکاری از وزارت ورزش برای واگذاری مجموعه نوروزآباد


درخواست فدراسیون سوارکاری از وزارت ورزش برای واگذاری مجموعه نوروزآباد

تهران- ایرنا- سرپرست دبیری فدراسیون سوارکاری با اشاره به مبلغ هنگفتی که این فدراسیون باید به‌عنوان اجاره مجموعه نوروزآباد، به شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی بپردازد، با هدف واگذاری این مجموعه به فدراسیون سوارکاری، از وزارت ورزش درخواست مساعدت کرد.

مهدی ختار روز شنبه در گفت‌وگو با ایرنا، اظهار داشت: امسال با وجود کرونا، مسابقات قهرمانی جهان را در رشته هنرهای رزمی سواره در استان البرز با حضور ۱۶ کشور و ۳۸ سوارکار برگزار کردیم. این رقابت‌ها همواره در کره جنوبی برگزار می‌شد اما برای نخستین بار میزبانی آن به کشور دیگری اعطا شد. ایران هم به عنوان میزبان در این مسابقات توانست مقام دوم تیمی جهان را کسب کند و در بخش انفرادی نیز محمدامیر رفیعی مقام نخست این رقابت‌ها را از آن خود کرد.

وی افزود: همچنین ۶ تا ۱۰ مهرماه جام استاد رضایی را در باشگاه سوارکاری استاد رضایی در پارک چیتگر با حضور ۳۰۰ سوارکار برگزار کردیم. از ۱۹ تا ۲۳ مهرماه هم دهمین دوره مسابقات پرش با اسب جام صدران پیشرو در مجموعه سوارکاری آزمون برگزار شد. علاوه بر آن توانستیم مسابقات قهرمانی کشور رده های نونهالان، نوجوانان و جوانان را از ۲۸ تا ۳۰ مهر در مجموعه سوارکاری ابریش برپا کنیم.

سرپرست دبیری فدراسیون سوارکاری ادامه داد: دوم تا هفتم آبان هم مسابقات قهرمانی کشور در رده بزرگسالان در مجموعه سوارکاری نوروز آباد و ۱۹ و ۲۱ آبان ماه هم مسابقات قهرمانی مالکان کشور در همین مجموعه برگزار شد.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا هنوز مجموعه نوروزآباد به فدراسیون سوارکاری واگذار نشده است؟ گفت: شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی کشور مجموعه نوروزآباد را به صورت اجاره‌ای به هنگام برگزاری هر مسابقات در اختیار ما قرار می‌دهد. از قوانین این شرکت راضی نیستیم زیرا باید هزینه هنگفتی را به آن پرداخت کنیم. انتظار داریم شرکت توسعه کلا این مجموعه را در اختیار فدراسیون بگذارد تا بتوانیم بهره برداری لازم را از آن داشته‌باشیم اما این کار تاکنون انجام نشده و امیدمان به دولت جدید است.

ختار درباره حذف رشته پرش با اسب از ورزش‌های پنج گانه بازی‌های المپیک افزود: حذف این رشته از ورزش‌های پنج‌گانه می تواند به آن آسیب برساند البته دور از انتظار نیست که این رشته حتی از المپیک حذف شود اما فدراسیون جهانی سوارکاری اکنون در حال رایزنی با کمیته بین‌المللی المپیک است تا این رشته از ورزش‌های پنج‌گانه حذف نشود.

وی درباره پتانسیل سوارکاران ایرانی در مسابقات خارج از کشور اضافه کرد: تعدادی از سوارکاران ایرانی در مسابقات بین‌المللی شرکت می‌کنند و سوارکاران ما قابلیت‌های خوبی در این عرصه دارند ولی ما مشکل خروج قرنطینه اسب داریم و راه‌حل این مشکل دست ما نیست و باید سازمان جهاد کشاورزی آن را برطرف کند.

سرپرست دبیری فدراسیون سوارکاری با اشاره به اینکه این فدراسیون برای اعزام سوارکاران به مسابقات برون مرزی با مشکلات زیادی مواجه است، گفت: سوارکاران باید شهریور ماه در بازی‌های آسیایی ۲۰۲۲ هانگژو چین شرکت کنند اما قبل از آن باید در مسابقات بین‌المللی پرش، حضور یابند و امتیازات لازم را پیش از بازی‌های آسیایی به‌دست آورند. چهار ملی‌پوش پرش و درِساژ راهی بازی‌های آسیایی خواهند شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سوارکاری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بازیگران زن و مرد شمالی ایرانی / باورتان نمی شود ! + عکس ها و اسامی