300میلیارد ریال تسهیلات به فناوران اطلاعات آذربایجان‌غربی اختصاص یافت


300میلیارد ریال تسهیلات به فناوران اطلاعات آذربایجان‌غربی اختصاص یافت

ارومیه- ایرنا- مدیرکل ارتباطات‌ و فناوری اطلاعات آذربایجان‌غربی گفت: 300 میلیارد ریال تسهیلات بانکی به فعالان حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات این استان اختصاص یافت تا از طرح های حوزه فاوا حمایت شود.

قاسم جلیلی‌نژاد روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: به منظور کمک به تسریع در انجام طرحهای فعال در حوزه فاوای آذربایجان‌غربی از کسب و کارهای این بخش با ارائه تسهیلاتی کم بهره در قالب ۶ طرح حمایت می‌کنیم.

وی ادامه داد: یکی از شرایط دریافت تسهیلات عضویت در سازمان نظام صنفی رایانه‌ای آذربایجان‌غربی است.

مدیرکل ارتباطات‌ و فناوری اطلاعات آذربایجان‌غربی افزود: هدف وزارت ارتباطات، توسعه اقتصاد دیجیتال و حرکت به سوی دیجیتالی شدن و مانع زدایی از اقتصاد دیجیتال با حمایت‌های مادی و معنوی از فعالان و کسب و کارهای این حوزه است.

جلیلی‌نژاد تاکید کرد: اهدافی که این طرح دنبال می‌کند حمایت از کسب و کارهای نو پا و غیر نوپا، ارتقا و توسعه کاربرد و افزایش توانمندی بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات آی سی تی در آذربایجان‌غربی است.

وی اضافه کرد: حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات به بخش تولید ثروت و ایجاد اشتغال در کشور تبدیل شده است و با فراهم شدن زیرساخت‌های مناسب این بخش، زمینه اشتغال فارغ‌التحصیلان این حوزه نیز فراهم می‌شود.

فعالان این بخش می‌توانند در صورت نیاز برای دریافت تسهیلات قرض‌الحسنه در سامانه ایران نوآفرین www.irannoafarin.ir نسبت به ثبت‌نام اقدام کنند.

در سال ۱۳۹۰ با تصویب مجلس شورای اسلامی و ابلاغ معاونت توسعه مدیریت و منابع انسانی رییس جمهوری ساختار وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در استان‌ها تغییر کرد و ادارات کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان‌ها به عنوان نماینده تام الاختیار وزیر و ناظر بر زیرمجموعه‌های پست، پست بانک و شرکت ارتباطات زیر ساخت (بخش دولتی) و شرکت‌های خصوصی حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات تاسیس شد.

تمامی وظایف سازمان‌های وابسته به وزارت از قبیل سازمان تنظیم مقررات، سازمان فناوری اطلاعات و غیره از طریق این ادارات کل در استان‌ها پیگیری می‌شود و در همین راستا وظایف این ادارات کل جهت تحقق اهداف بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات در چهار بعد نظارت امنیتی و حفاظتی، نظارت مدیریتی، نظارت برنامه‌ای و نظارت مقرراتی تعریف شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دیکته شب | دیکته کلاس اول دبستان