جمع‌آوری خاطره یک‌هزار و 700 نفر از رزمندگان بسیج مهریز آغاز شد


یزد- ایرنا- مسئول گنجینه شهدای بسیج مقاومت مهریز گفت: جمع‌آوری خاطره...
یزد- ایرنا- مسئول گنجینه شهدای بسیج مقاومت مهریز گفت: جمع‌آوری خاطره یک‌هزار و 700 نفر از رزمندگان عضو بسیج شهرستان در دوران هشت سال دفاع مقدس برای حفظ و انتقال آن به مردم به خصوص دانش‌آموزان آغاز شد.

کمال میری روزیکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه مردم مهریز در دفاع مقدس همواره پیشگام دفاع از نظام و کشور بودند، افزود: جمع‌آوری خاطره رزمندگان و ایثارگران و انتقال آن به دانش‌آموزان نقش مهمی در ترویج فرهنگ مقاومت دارد و خنثی کننده تهدید نرم دشمنان نظام و انقلاب است.

وی با اشاره به اینکه در جمع‌آوری آثار به خصوص خاطره رزمندگان شاهد همکاری مردم، مسئولان و ایثارگران هستیم، اظهار کرد: باید ارزش‌ها و اهداف دفاع مقدس با انجام امور فرهنگی و هنری و راه‌ اندازی گنجینه(موزه ) به نسل جوان منتقل شود که این کار از جمله رسالت های مهم نهادهای مردمی و دولتی محسوب می‌شود.

این فعال فرهنگی اظهارکرد: هم‌اکنون با همکاری رزمندگان بسیجی و همراهی مردم و برخی نهادها شاهد راه‌اندازی گنجینه ایثار و شهادت شامل غرفه‌هایی از عکس، وصیت‌نامه، دست‌نوشته، خاطره، فیلم و صوت از شهدا و رزمندگان بسیجی شهرستان مهریز هستیم.

میری، هدف از راه‌اندازی این گنجینه را ترویج فرهنگ شهادت و روحیه ایثار به خصوص گفتمان انقلاب‌ اسلامی در حوزه ایثار ذکر کرد و یادآور شد: وجود کتاب‌هایی در خصوص دفاع مقدس و نقش مردم در هشت سال دفاع مقدس و سایر مدارک ،آثار هنری و فرهنگی در حوزه ایثار از دیگر بخش‌های این گنجینه است.

به گفته وی گنجینه ایثار و شهادت در منطقه هر روز برای بازدید قشرهای مختلف مردم دایر است و عموم مردم می‌توانند از این مجموعه بازدید کنند که نقش مهمی در زنده نگه داشتن یاد و خاطره آن ایام و ترویج روحیه ایثار و فداکاری در راه دین و ارزش‌های نظام و انقلاب اسلامی دارد.

تاکنون شهرستان ۵۵ هزار نفری مهریز ۳۱۳ شهید تقدیم انقلاب‌ کرد و مرکز آن در ۳۰ کیلومتری جنوب شهز یزد قرار دارد.

روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته