آیا عمل جراحی زانو عوارض دارد؟


آیا عمل جراحی زانو عوارض دارد؟

زانو ها عمدتا یکی از حیاتی ترین قسمت ها در بدن می باشند. بسیاری از رفتار های روزمره از راه رفتن گرفته تا بالا رفتن از پله ها توسط زانوها انجام می شود. در صورت برخورداری از عادات نامناسب و فشار بیش از حد به زانوها این قسمت حیاتی ممکن است دچار آسیب گردد که […] نوشته آیا عمل جراحی زانو عوارض دارد؟...

زانو ها عمدتا یکی از حیاتی ترین قسمت ها در بدن می باشند. بسیاری از رفتار های روزمره از راه رفتن گرفته تا بالا رفتن از پله ها توسط زانوها انجام می شود. در صورت برخورداری از عادات نامناسب و فشار بیش از حد به زانوها این قسمت حیاتی ممکن است دچار آسیب گردد که راه رفتن و دیگر فعالیت های روزانه را تحت شعاع قرار می دهد.

هم چنین به جز مشکلات شایعی که در زانو ها ممکن است، ایجاد شود. مشکلات دیگری نیز ممکن است به صورت مادر زادی در فرد وجود داشته باشد که در سلامت و زیبایی شخص تاثیر بسیار زیادی دارد. از جمله پای پرانتزی و پای ضربدری که خوشبختانه امروزه به کمک عمل های جراحی می توان این مشکل را تا حد زیادی برطرف نمود.

جراحی پای پرانتزی:

پای پرانتزی عارضه ای است که به راحتی با مراجعه به پزشک قابل تشخیص می باشد. این عارضه می تواند به مرور زمان باعث افزایش فشار روی زانو ها و در سنین بالا منجر به ایجاد آرتوروز گردد.

برای تشخیص این موضوع که پاهای شما نیاز به عمل جراحی دارد یا خیر؟ باید به پزشک مراجعه نمایید. در صورت نیاز به عمل جراحی دوران نقاهت دو تا 3 ماه می باشد و بعد از این مدت فرد به آسانی می تواند به فعالیت های روزانه بپردازد.

مزیت های عمل جراحی زانوی پرانتزی :

از تخریب غضروف های ناحیه ی مفصل جلوگیری می شود. باعث زیباتر شدن پاهای فرد می شود. شاهد بهبود و کاهش درد پا خواهیم بود. نیازی به تعویض کامل زانو بعد از انجام عمل نخواهد بود.

جراحی پای ضربدری:

جراحی پای ضربدری ابتدا باید توسط پزشک متخصص تشخیص داده شود. چرا که در همه ی موارد نیاز به عمل جراحی وجود ندارد. معمولا عارضه ی پای ضربدری به علت بروز عوامل ژنتیکی، ایجاد آسیب دیدگی ها در صورت بروز انواع شکستگی ها یا پارگی های مفاصل و مشکلات استخوانی نظیر نرم بودن استخوان ها بروز می کند.

این عارضه در صورتی که درمان نشود. می تواند به مرور باعث بد فرم شدن پاها و ایجاد فشار روی زانو ها گردد و در نهایت منجر به آرتروز گردد. برای درمان در صورتی که نیاز به انجام جراحی وجود داشته باشد. بنا به تشخیص پزشک می توان از عمل اصلاح رشد یا جراحی استئوتومی که یکی از بهترین روش های جراحی برای پای ضربدری می باشد، استفاده نمود.

عمل تعویض مفصل زانو:

درد های شدید زانو که ناشی از تصادف و بیماری های مزمن می باشد، می تواند به منجر به تعویض مفصل زانو گردد. عمل جراحی تعویض مفصل زانو یکی از اعمالی است که در آن زانو به طور کامل تعویض می شود و یک مفصل جدید جایگزین مفصل قبلی می گردد. یکی از عواملی که باعث می شود. معمولا بیماران برای تعویض مفصل زانو به پزشک مراجعه نمایند، درد های شدید در ناحیه زانو است که در این صورت مفصل آسیب دیده توسط پزشک جایگزین می گردد.

عمل مینیسک زانو:

آیا عمل جراحی زانو عوارض دارد؟

یکی از عمل های شایع در بین بیماران عمل مینیسک زانو می باشد. این عمل عمدتا به علت پارگی در مینیسک یا آسیب دیدگی مینیسک رخ می دهد. یکی از اعمال جراحی مینیسک زانو عمل جراحی آرتروسکوپی زانو می باشد که با استفاده از یک لنز کوچک و دوربین توسط شکاف هایی که روی زانو ایجاد می شود؛ وارد زانو می گردد. سپس زانو توسط پزشک معاینه و به علت حساسیت بالا در این نوع عمل باید توسط پزشکان حاذق صورت گیرد.

جراحی رباط صلیبی:

رباط صلیبی یک نوار است که در ناحیه ی زانو قرار دارد. این رباط معمولا زمانی دچار آسیب دیدگی می شود، باعث ایجاد عوارضی نظیر فشار بیش از حد به زانو، مشکل در راه رفتن یا ورزش کردن می گردد.

اگر رباط صلیبی دچار آسیب های خفیف باشد. می تواند توسط پزشک درمان گردد. اما در صورت پارگی کامل باید مورد عمل جراحی ACL قرار گیرد. در این عمل پزشک معالج بافت آسیب دیده را برداشته و بافت جدید را جایگزین می کند.

پی آر پی زانو:

پی آر پی در واقع پلاسمایی است که در خون موجود است و نقش بسیار موثری در رشد بافت ها دارد. در روش پی آر پی این پلاسما در ناحیه ی آسیب دیده تزریق می شود و باعث بهبود فضای آسیب دیده می گردد. در پی آر پی زانو نیز معمولا پلاسما در ناحیه زانو تزریق می گردد. تا بافت آسیب دیده ی زانو مجددا بهبود یابد. فاکتور رشد باعث می شود، بافت آسیب دیده به سرعت بهبود یابد.

آرتروسکوپی زانو:

در این نوع عمل معمولا شکاف هایی در ناحیه ی زانو ایجاد می شود. سپس از طریق این شکاف ها دوربین وارد ناحیه ی زانو می گردد. از آن جا که این عمل بسیار حساس است حتما باید توسط متخصصان متبحر انجام می شود.

انتخاب بهترین فوق تخصص زانو:

برای انتخاب یک دکتر متخصص زانو به منظور جراحی زانو شما باید علاوه بر این که به میزان و تبحر آن توجه می کنید. هم چنین باید به سابقه ی عمل جراحی و میزان رضایت بیماران نیز توجه داشته باشید. هم چنین به امکانات محل جراحی و به روز بودن دستگاه ها نیز توجه نمایید. برای موفقیت جراحی های زانو باید علاوه بر تبحر جراح امکانات بروز نیز برای انجام عمل جراحی موجود باشد.

آیا عمل جراحی زانو عوارض دارد؟

اگر از درد ناحیه ی زانو رنج می برید؛ باید حتما به پزشک معالج مراجعه فرمایید. چرا که غفلت باعث تشدید بیماری و افزایش آسیب در دراز مدت می گردد. بنابراین بهتر است در اسرع وقت به متخصص مراجعه نمایید.

در صورتی که نیاز به خدمات درمانی در زمینه ی زانو دارید؛ می توانید با مراجعه به دکتر شهرستانی که دارای سابقه ی طولانی مدت در زمینه درمان و انجام انواع جراحی های زانو است، مراجعه نمایید. بسیاری از درد های زانو نیاز به عمل جراحی نداشته و با روش های درمانی قابل درمان است.

جمع بندی کلی: یکی از بیماری هایی که ممکن است، افراد به خصوص ورزشکاران با آن مواجه شوند. مشکلات زانو می باشد. این مشکلات می تواند با روش های درمانی درمان شود، اما گاها نیاز به عمل جراحی نیز برای درمان زانو ایجاد می شود. عمل های متعددی برای درمان مشکلات زانو وجود دارد که پزشک ارتوپد به تشخیص خود می تواند جهت درمان بیمار به کار ببرد.

هشدار! این مطلب صرفا برای آشنایی شما با کسب‌وکار مهمان منتشر شده است و سایت چطور هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد. اطلاعات بیشتر

منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دیکته شب کلاس اول دبستان