اهمیت دادن به مطالعه و کتابخوانی مهمترین راه توسعه فرهنگی است


اهمیت دادن به مطالعه و کتابخوانی مهمترین راه توسعه فرهنگی است

سنندج- ایرنا-.فرماندار بانه گفت: اهمیت دادن به مساله کتاب، کتابخوانی و ترویج فرهنگ مطالعه یکی از راه های مهم توسعه فرهنگی در جامعه است.

به گزارش ایرنا، اسماعیل رستم پور روز چهارشنبه در مراسم نمادین هفته کتاب و کتابخوانی با بیان اینکه برای نهادینه کردن فرهنگ مطالعه باید آموزش و پرورش باید برنامه ریزی کند یاد آور شد: اهمیت دادن به موضوع کتاب و کتابخوانی در جامعه موجب توسعه فرهنگی و ترویج مطالعه در جامعه بویژه در میان نسل جوان می شود.

وی اظهار داشت: گسترش فرهنگ کتابخوانی بین اقشار مختلف جامعه امری ضروری است و باید نهادهای فرهنگی برای توسعه ان در شهرستان تمام تلاش خود را بکار بگیرند.

رستم پور ادامه داد: فعالیت و درگیر شدن خانواده ها در شبکه های اجتماعی و اموزش از طریق فضای مجازی موجب دورماندن از مطالعه بویژه کتابهای غیردرسی شده که باید زمینه را برای آشتی خانواده ها و دانش اموزان با کتاب فراهم کنیم.

وی اظهار داشت: برخی از افراد فعالیت و حضور در فضای مجازی را به عنوان جایگزین مطالعه و کتابخوانی انتخاب کرده که انتخاب اشتباهی است چراکه در کشورهای مترقی دنیا تیراژ روزنامه ها و کتاب ها میلیونی است و مطالعه روزنامه و کتاب همچنان به عنوان نیاز جامعه است.

رییس آموزش و پرورش شهرستان بانه نیز گفت: یکی از نیازهای اصلی انسان نیاز به دانستن و فهمیدن است که این نیاز مهم تنها از راه مطالعه و کتابخوانی تامین می شود.

اقبال صالحی با بیان اینکه کتابخوانی باید ما را به تفکر و اندیشه وادار کند افزود: برای اینکه بتوانیم به نیاز خود به دانستن و فهمیدن پاسخ دهیم باید روزانه ساعت مشخصی را به مطالعه و کتابخوانی اختصاص دهیم و مطالعه باید بخش مهمی از برنامه زندگی ما تشکیل دهد.

وی اظهار داشت: کتابخانه پژوهش سرای دانش اموزی با ۱۰ هزار عنوان کتاب با همکاری نهاد کتابخانه های عمومی بانه به کتابخانه عمومی تبدیل و در اختیار عموم قرار می گیرد.

اهمیت دادن به مطالعه و کتابخوانی مهمترین راه توسعه فرهنگی است

به مناسب هفته کتاب و کتابخوانی و در راستای مصوبه شورای اسلامی شهر بوئین یک خیابان در این شهر با نام کتاب نام گذاری و رونمایی شد.

در راستای ترویج کتاب و کتابخوانی هشت هزار و ۵۰۰ میلیون ریال با همت خیرین بخش ننور بانه برای خرید و اهدای کتاب کودک جمع آوری شد.

شهرستان مرزی بانه با ۱۵۸ هزار نفر در ۲۷۰ کیلومتری سنندج مرکز استان واقع شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کردستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان