استراتژی صنعت برق حمایت از صنایع است


استراتژی صنعت برق حمایت از صنایع است

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان در بازدید از نیروگاه بندرعباس گفت: برق به عنوان یک صنعت استراتژیک هم در حیات اجتماعی و هم در حوزه حیات صنعت نقش بسزایی دارد.

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، حجت الاسلام والمسلمین محمد عبادی زاده نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان در بازدید از نیروگاه بندرعباس اظهار داشت: برق به عنوان یک صنعت استراتژیک هم در حیات اجتماعی و هم در حوزه حیات صنعت نقش بسزایی دارد.
در این بازدید یک روزه امام جمعه بندرعباس صنعتگران برق را تلاشگران عرصه جهاد خودکفایی برشمرد و خاطر نشان کرد: هر قدر این نیروی ارزشمند را مازاد تولید کنند باز هم مشتری خود را دارد.
امام جمعه بندرعباس عنوان کرد: در مسئله تولید برق، باید جوابگوی نیاز جامعه خود باشیم. همچنین نیازهای کشورهای همسایه را نیز پاسخ بدهیم.
حجت الاسلام والمسلمین عبادی زاده بیان کرد: سرمایه گذاری در حوزه تولید برق سود بسزایی به اقتصاد کشور خواهد رساند.
نماینده ولی فقیه در هرمزگان ابراز داشت: ان شاءالله شاهد گسترش فازهای جدید تولید برق در استان هرمزگان باشیم و بزودی استان به پایگاه تولید برق تبدیل شود.
حسین سلیمی مدیر عامل نیروگاه در حاشیه این بازدید با اشاره به ضرورت کسب آمادگی نیروگاه بندرعباس برای کمک به تأمین برق پایدار در زمستان پیش رو و تابستان سال آینده، اظهار کرد: برای کمک به تأمین برق پایدار، نیازمند انجام تعمیرات واحدهای نیروگاه هستیم که این تعمیرات بر اساس برنامه ریزی زمان بندی شده تا پیش از پیک مصرف سال آینده انجام می شود.
سلیمی افزود: پس از عبور موفقیت آمیز نیروگاه بندرعباس از پیک تابستان، برنامه های تعمیراتی نیروگاه آغاز شد که نخستین برنامه، انجام تعمیرات نیمه اساسی واحد شماره ۲ این مجموعه است که از اوایل مهر آغاز شده و در ادامه هم سایر واحدهای نیروگاه به ترتیب برای انجام تعمیرات نیمه اساسی و دوره ای از مدار تولید، خارج خواهند شد.
رضا مهرانی مدیرعامل شرکت تولید نیروی برق بندرعباس نیز با اشاره به تلاش متخصصان نیروگاه بندرعباس در زمینه ساخت داخل قطعات نیروگاهی عنوان کرد: تاکنون بیش از 1000 قطعه تخصصی در این نیروگاه بومی سازی شده و در این خصوص به خود کفایی 95 درصدی رسیده ایم.
مهرانی در خصوص بازتوانی نیروگاه بندرعباس افزود: ضرورت مدرنیزاسیون و افزایش عمر مورد انتظار واحدهای بخاری نیروگاه بندرعباس ارتقا راندمان و توان عملی واحدهای بخار نیروگاه، کاهش میزان آلاینده های زیست محیطی به محدوده مقادیر استاندارد سازمان حفاظت محیط زیست، مصرف بهینه آب و رفع محدودیت در سیستم خنک کن، کاهش مصرف داخلی، افزایش عمر واحدها به میزان 25 سال پس از نوسازی، تعهد پشتیبانی و تامین قطعات یدکی از جمله برنامه های آینده می باشد که جهت نیل به موارد فوق و ارزیابی وضعیت فعلی تولید و راندمان واحد منتخب براساس الزامات استاندارد با همکاری شرکت مپنا و شرکت مادر تخصص تولید برق حرارتی انجام خواهد شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ بفرمایید شام