10 طرح محرومیت زدایی و اقتصاد مقاومتی در چالدران اجرا می‌شود


10 طرح محرومیت زدایی و اقتصاد مقاومتی در چالدران اجرا می‌شود

ارومیه- ایرنا- فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی چالدران گفت: امسال 10طرح محرومیت زدایی و اقتصاد مقاومتی توسط سپاه این منطقه و قرارگاه حمزه سیدالشهدا(ع) شمال‌غرب کشور در این شهرستان اجرا می‌شود.

سرهنگ قهرمان درستی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این طرح‌ها شامل ساخت خانه عالم و محرومان، مرمت و ساماندهی مساجد و آب رسانی به روستاهای شهرستان چالدران است.

وی افزود: اعتبار تخصیص یافته برای اجرای این طرح ها ۶ میلیارد ریال از محل اعتبارات قرارگاه حمزه سیدالشهدا(ع) شمال‌غرب کشور است که در مناطق روستایی اجرا می‌شود.

فرمانده سپاه چالدران ادامه داد: در کنار اجرای طرح‌های عمرانی اعتبارات ویژه برای پرداخت تسهیلات اجرای طرح‌های اقتصاد مقاومتی به متقاضیان کار در این شهرستان اختصاص داده شده است.

سرهنگ درستی اضافه کرد: همچنین امسال برنامه ریزی شده بیش از ۱۰ میلیارد ریال تسهیلات اشتغال زایی در قالب طرح‌های اقتصاد مقاومتی به متقاضیان واگذار شود که میزان سقف تسهیلات بستگی به نوع طرح بین ۱۰۰میلیون ریال تا یک میلیارد ریال است.

وی در ادامه با بیان اینکه در قالب اجرای طرح‌های اقتصاد مقاومتی نیز دوره‌ های آموزشی به صورت رایگان برای ایجاد اشتغال در چالدران آغاز شده است، اظهار داشت : دوره آموزش باغبانی با مشارکت مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای و بسیج عشایری این شهرستان در راستای ایجاد اشتغال پایدار برای ۱۰۰ نفر از عشایر روستای کرد کندی به مدت سه ماه برگزار می‌شود.

وی، همچنین به توزیع البسه و کفش از جمله برنامه‌های دیگر سپاه چالدران برای محرومیت زدایی در مناطق محروم و روستایی اشاره کرد.

چالدران یکی از محروم‌ترین شهرستان‌های آذربایجان‌غربی است که برای بهبود وضعیت این شهرستان و ارتقای شاخص‌های آن، دولت، وزارت کشور، بنیاد مستضعفان و بنیاد علوی با یکدیگر همکاری دارند.

این شهرستان حدود ۱۲۰ روستا دارد که در ۲ بخش مرکزی و دشتک نزدیک به ۲۰ هزار نفر را در خود جای داده‌ است.

چالدران با ۵۰ هزار نفر جمعیت در شمال آذربایجان‌غربی واقع شده است.


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تصویری از خانم بازیگر در یک مهمانی