سرانه مطالعه کتاب در استان اردبیل پایین است


سرانه مطالعه کتاب در استان اردبیل پایین است

اردبیل-ایرنا-مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اردبیل گفت:سرانه مطالعه کتاب در استان اردبیل پایین تر از سرانه کشوری است.

به گزارش ایرنا، زعفر احدزاده روز جمعه در مراسم جشن کتاب کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خلخال اعلام کرد: در حالی که سرانه هفتگی مطالعه کتاب در کشور یک ساعت است این سرانه در استان اردبیل پایین‌تر از این میزان است.

وی اظهار کرد: در حال حاضر کشور هند با سرانه مطالعه ۱۱ ساعت رتبه اول و کشور تایلند با ۹.۲۶ ساعت مقام دوم و مردم چین با مطالعه هفتگی ۸ ساعت کتاب رتبه سوم جهان را به خود اختصاص داده‌اند.

وی با بیان اینکه توسعه علمی هر منطقه نیازمند ارتقا سطح دانایی بوده و دستیابی به دانایی در سایه گسترش فرهنگ کتابخوانی در جامعه است، افزود:برای دستیابی به این هدف نیازمند ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی در استان اردبیل هستیم.

وی گفت: تکرار ۲۸۱ بار واژه کتاب در قرآن، حاکی از اهمیت مطالعه کتاب در دین اسلام بوده و برنامه‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان نیز بر اساس تاکید اسلام بر مطالعه اجرا می‌شود.

مدیرکل پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اردبیل گفت: جولان کرونا در ۲۰ ماه گذشته، تمامی برنامه‌های کتابخوانی حضوری کودکان را زیر سایه برده و در این مدت تلاش شده تا از فضای مجازی برای توسعه فرهنگ کتابخوانی و مطالعه در بین کودکان و نوجوانان استفاده شود.

در این مراسم زهرا محیطی رئیس کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خلخال هم گفت: با وجود حاکمیت کرونا به مدت ۲۰ ماه بر فعالیت‌های فرهنگی این شهرستان، خوشبختانه در این مدت ۳۰۰ عضو جدید به جمع اعضای ۳ هزار و ۶۰۰ نفری این کانون اضافه شده است.

وی اظهار کرد: بعد از مدت‌ها انتظار و خانه‌نشینی کودکان، درصد بالای واکسیناسیون کرونا در این شهرستان زمینه را برای برگزاری مراسم جشن کتاب را فراهم ساخت.

در این مراسم که با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ،اداره کتابخوان های عمومی و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خلخال برگزار شد با اهدای لوح سپاس و هدایایی از نویسندگان کتاب کودک و کودکان و نوجوانان کتابخوان خلخال تجلیل شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اردبیل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انشا در مورد روستا | 4 انشا زیبا درباره روستا برای پایه های مختلف تحصیلی