تداوم شرایط ناپایداری جوی و دریایی در هرمزگان/افزایش سرعت باد‌های جنوب شرقی در تنگه هرمز


تداوم شرایط ناپایداری جوی و دریایی در هرمزگان/افزایش سرعت باد‌های جنوب شرقی در تنگه هرمز

کارشناس اداره کل هواشناسی هرمزگان گفت: طی امروز مورخه 28 آبان ماه، تداوم ناپایداری جوی و دریایی در استان و همچنین افزایش سرعت بادهای جنوب شرقی در تنگه هرمز پیش بینی می‌شود.

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، مجتبی حمزه نژاد کارشناس اداره کل هواشناسی هرمزگان اظهار داشت: در مناطق شرقی و مرکزی استان و تنگه هرمز کماکان وزش باد‌های نسبتاً شدید شمال شرقی و گرد و غبار پدیده غالب خواهد بود که سبب کاهش کیفیت هوا و مواج شدن تنگه هرمز و شرق خلیج فارس خواهد شد.
حمزه نژاد بیان کرد: از طرفی تحت تاثیر سامانه بارشی، برای جزایر خلیج فارس، نقاطی از تنگه هرمز و مناطق غربی، شمالی، مرکزی و شرقی استان و بخش‌هایی از مناطق زلزله زده، رشد ابر و رگبار باران و رعد و برق و افزایش لحظه‌ای سرعت باد پیش بینی می‌شود.
وی ابراز کرد: طی امروز بویژه ساعات صبح تا ظهر توصیه می شود، شناور‌ها به ویژه سبک و صیادی از تردد دریایی در محدوده تنگه هرمز و شرق خلیج فارس خودداری کنند و تمهیدات لازم در نظر گرفته شود.
حمزه نژاد در ادامه یادآور شد: روز شنبه از میزان ناپایداری جوی و دریایی کاسته خواهد شد.
کارشناس اداره کل هواشناسی هرمزگان تصریح کرد: طی روز یکشنبه افزایش باد‌های جنوب شرقی بر روی خلیج فارس و تنگه هرمز پیش بینی می‌شود که سبب متلاطم شدن دریا خواهد شد.
وی در پایان افزود: از نظر دمایی از بامداد شنبه تا اوایل هفته آینده کاهش دمای کمینه (۲ تا ۶ درجه سلسیوس) در استان مورد انتظار است.


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جزئیات اعتراف ربایندگان یسنا کوچولو + گزارش پرونده