یادواره شهید دریاقلی سورانی در چهارمحال و بختیاری برگزار شد


یادواره شهید دریاقلی سورانی در چهارمحال و بختیاری برگزار شد

شهرکرد -ایرنا- یادواره شهید دریاقلی سورانی ناجی آبادان و 42 شهید یانچشمه چهارمحال و بختیاری با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و با حضور مردم و مسوولان در آستانه هفته بسیج و سالزوز شهادت این شهید جمعه شب در شهرستان بن برگزار شد.

به گزارش ایرنا، دریاقلی سورانی ناجی آبادان فرزند محمدقلی در سال ۱۳۲۵ در روستای یانچمشه متولد شد و در آبان ماه سال ۱۳۵۹ با هوشیاری و ایثار خود ،مدافعان شهر آبادان را در زمینه نقشه دشمن بعثی برای حمله به آبادان و اشغال این شهر، با خبر کرد.

این شهید در جریان حمله متجاوزانه رژیم بعثی عراق به ایران و پس از اشغال خرمشهر، در منطقه کوی ذوالفقاری در ۲۰ کیلومتری شهر آبادان به صورت اتفاقی متوجه تحرکات شبانه سربازان عراقی و عبور آن‌ها از رودخانه بهمنشیر برای حمله غافلگیر کننده و اشغال این شهر شد و با دوچرخه به آبادان رفت، مردم و مدافعان شهر را از ماجرای نفوذ و توطئه دشمن آگاه کرد.

شهید سورانی در این ماجرا پس از ساعت‌ها مقاومت، بر اثر ترکش خمپاره مجروح و در تاریخ ۲۸ آبان ۱۳۵۹ در سن ۲۴ سالگی در راه انتقال به بیمارستان و بر اثر شدت خونریزی، در قطار به شهادت رسید و پیکر پاکش در بهشت زهرای تهران به خاک سپرده شد.

جوانان امروز ادامه دهنده را شهدا هستند

فرمانده سپاه قمر بنی‌هاشم(ع) چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه اقتدار امروز نظام به برکت خون شهدا و ایثارگری رزمندگان، جانبازان، ایثارگران و خانواده آنهاست، گفت: جوانان امروز ما کمتر از جوانان دوران دفاع مقدس نیستند و در همه صحنه‌ها حضور فعال دارند.

سردار پاسدار علی محمد اکبری جمعه شب در یادواره شهید دریاقلی سورانی(ناجی آبادان) و ۴۲ شهید شهر یانچشمه افزود: امروز جوانان و به خصوص اعضای بسیج و سپاه محکمتر و مقاومت تر از همیشه در میدان حضور دارند.

وی به انسجام و سازماندهی جوانان اشاره کرد و گفت: امروز به برکت خون شهدا ، ایثارگری خانواده شهدا و ایثارگران، دعای خانواده شهدا در هر نقطه کشور گردان‌های متعدد آماده مقابله با هر گونه خطر هستند و در زمینه امداد رسانی، محرومیت زدایی آمادگی دارند تا با حضور همیشگی خود نقشه‌های دشمن را نقش بر آب و ادامه دهنده راه شهدا باشند.

به گفته وی، شهید دریاقلی سورانی و دیگر شهدا، مرگ با عزت را انتخاب کردند تا با گذشتن از جان خود دشمن را ناکام کنند.

اکبری افزود: دریاقلی سورانی ناجی آبادان با گذشتن از جان خود و اطلاع رسانی سریع به مردم ،اجازه نداد که یک وجب از خاک کشور به دست دشمن بیفتد و نقشه دشمن برای تصرف خاک کشور ناکام ماند.

به گفته وی، شهدا با گذشتن از جان خود در برابر دشمنان ایستادند و نام و یاد خود را در کشور ماندگار کردند و ما باید ادامه دهنده راه شهدا باشیم.

فرمانده سپاه قمر بنی هاشم (ع) چهارمحال و بختیاری گفت: امروز جوانان و نوجوانان با الگو گرفتن از شهدا و ایثارگران و پشتیبانی از ولی فقیه از نظام و کشور دفاع کنند و اجازه ندهند، دشمن نقشه‌های خود را در کشور اجرا کند.

وی اظهار داشت: پیروزی امروز جبهه مقاومت برگرفته از الگوی رفتاری مردم ایران در مقابل دشمنان است .

به گفته وی، در هر حادثه که دشمنان آماده شدند که در صحنه باشند،مردم به میدان آمدند و در مقابل نقشه‌های دشمن ایستادگی کردند.

به گزارش ایرنا، یانچشمه مرکز بخش شیدا در شهرستان بن چهارمحال و بختیاری، در فاصله ۴۰ کیلومتری شهرکرد مرکز استان واقع شده است.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

تجمع خودجوش مردمی شهرکرد در اعلام انزجار از اشرار حوادث اخیر کشور