بسیج در گام دوم انقلاب میدان‌دار پیشبرد اهداف نظام اسلامی است


بسیج در گام دوم انقلاب میدان‌دار پیشبرد اهداف نظام اسلامی است

اراک - ایرنا - فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی گفت: تفکر و فرهنگ بسیجی منشاء خدمت رسانی است و این نهاد برخاسته از بطن مردم در گام دوم انقلاب میدان‌دارپیشرفت اهداف نظام اسلامی است.

سردار سرتیپ دوم پاسدار «محسن کریمی» روز شنبه در آئین آغاز رزمایش اقتدار جهادگران بسیج استان مرکزی، افزود: بسیجیان در عملیاتی کردن بیانات و رهنمودهای مقام معظم رهبری پیشرو هستند و با تمام توان و ظرفیت ها مشکلات را برطرف می کنند.
وی ادامه داد: جهادگران بسیجی سفیران کار، تلاش و خدمت‌رسانی به مردم هستند و بسیج به معنای واقعی کلمه مردم‌باور و مردم‌یاور است.
فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی گفت: در اقشار ۲۲ گانه بسیج، گروه‌های جهادی به شکل تخصصی فعالیت دارند و این نهاد مردمی علاوه بر فعالیت‌های کیفی و کمی در گفتمان‌سازی و فراگیر کردن تفکر جهادی نقش‌آفرینی می‌کنند.
سردار کریمی اظهار داشت: بیش از یک‌هزار و ۲۵۰ گروه جهادی به استعداد ۲۵ هزار جهادگر بسیجی در استان مرکزی سازماندهی شده و در مناطق مختلف استان مرکزی به خدمت‌رسانی به مردم اشتغال دارند.
وی ادامه داد: جهادگران بسیجی در بخش‌های مختلف منشاء خیرات و برکات فراوانی بوده و در تحقق شعار سال در بخش‌های مختلف تولیدی و رفع موانع تولید، ایجاد اشتغال، انجام طرح‌های محرومیت‌زدایی، کمک به تسهیل ازدواج جوانان، ساخت و ترمیم مسکن محرومان، تحقق اقتصاد مقاومتی و مردمی، توانمندسازی مردم، اجرای طرح‌های مربوط به آب و کشاورزی، مبارزه با بیماری کرونا و نهضت کمک مومنانه نقش‌آفرینی می‌کنند.
فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی خاطرنشان کرد: توزیع ۳۸۰ هزار بسته معیشتی، راه‌اندازی ۷۰۰ صندوق قرض‌الحسنه مردم پایه، اجرای بیش از یک‌هزار و ۶۰۰ طرح عمرانی و محرومیت‌زدایی به ارزش بیش از ۱۵۰ میلیارد تومان، ایجاد بیش ازهشت هزار فرصت شغلی در پنج سال گذشته، توانمندسازی ۳۰ هزار نفر از طریق آموزش ها و دوره‌های تخصصی و اجرای بیش از ۱۰۰ کیلومتر کانال انتقال آب از جمله اقدامات جهادگران بسیجی این استان است.
سردار کریمی افزود: ساخت ده‌ها متر مکعب استخر ذخیره آب و لایروبی هزاران کیلومتر از قنوات، تحویل بیش از ۷۰۰ واحد مسکن محرومان در ۲ سال اخیر به ولی نعمتان انقلاب در استان مرکزی، ارسال بیش از ۹ میلیارد تومان کمک نقدی و غیرنقدی مردم استان به مناطق محروم سیستان و بلوچستان از دیگر اقدامات مهم جهادگران بسیجی این استان است.
مسئول بسیج سازندگی استان مرکزی نیز در این آئین گفت: رزمایش بزرگ اقتدار جهادگران بسیجی با رویکرد انعکاس ظرفیت‌ها و توانمندی جهادگران بسیجی از ۲۹ آبان تا هشتم آذر ماه سال جاری در استان مرکزی برگزار می‌شود.
«امید محترمی» افزود: شعار هفته بسیج امسال «بسیج پاره تن مردم» بود و در این مسیر جهادگران بسیجی در تمام عرصه ها نشان داده‌اند که با تمام توان در خدمت صادقانه به محرومان و تحقق اقتصادمقاومتی هستند.
وی ادامه داد: در رزمایش اقتدار جهادگران بسیجی ۱۵۰ گروه جهادی استان مرکزی به استعداد ۲ هزار جهادگر از اقشار مختلف بسیج از جمله مهندسان، کارگری، دانشجویی و طلاب با هدایت و پشتیبانی بسیج سازندگی در سطح مناطق محروم استان مرکزی حضور پیدا می‌کنند.
مسئول بسیج سازندگی استان مرکزی افزود: این گروه‌ها در زمینه توزیع کمک‌های مومنانه، ساخت مسکن محرومان، کمک به کاهش آسیب‌های اجتماعی، تعمیر وسایل گرمایشی منازل محرومان، کمک به اجرای طرح های اقتصادمقاومتی و اجرای طرح‌های عمرانی عام المنفعه فعالیت می‌کنند.
محترمی اظهارداشت: امیدآفرینی در سطح جامعه برای تحقق شعار«خدمت‌رسانی برای تحقق عدالت و پیشرفت» از اصلی ترین محورهای این رزمایش جهادی است.
رزمایش «اقتدار جهادگران بسیجی» با فرمان سردار «غلامرضا سلیمانی»، رئیس محترم سازمان بسیج مستضعفین امروز در استان مرکزی همزمان با سراسر کشور و به مناسبت آغاز هفته بسیج آغاز شد.
در این رزمایش که با رمز مقدس «یا حضرت امام حسن عسکری (ع)»، جهادگران بسیجی در استان مرکزی به اردوهای جهادی خدمت‌رسانی به مردم اعزام می‌شوند.
در استان مرکزی بیش از ۱۲۵۰ گروه جهادی با حضور ۲۵ هزار جهادگر بسیجی در سراسر مناطق محروم در قالب گروه های جغرافیا و محله‌محور در حال خدمت‌رسانی هستند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مرکزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان