مردم نهاد بودن حوزه های علمیه حفظ شود


مردم نهاد بودن حوزه های علمیه حفظ شود

حجت الاسلام والمسلمین واحدی با اشاره به جایگاه حوزه های علمیه گفت: مردم نهاد بودن حوزه های علمیه حفظ شود .

به گزارش خبرنگار گروه قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام و المسلمین «واحدی» در اجلاس دو روزه مدیران حوزه های علمیه خواهران با اشاره به جایگاه حوزه های علمیه گفت: علما به عنوان وارثان انبیا در جریان سازی اجتماعی نقش مهمی ایفا می کنند.

معاون امور حوزه های حوزه های علمیه خواهران افزود: وظیفه حوزه های علمیه این است که جریان قیام اجتماعی را برای تبدیل شدن به بنده الهی ایجاد کند و در این بستر باید نهاد حوزه های علمیه را برای ایجاد اقامه قسط و عدل ببینیم.


وی به نقش حوزه های علمیه در ایجاد عدل و قسط اشاره کرد و گفت: وجود نهاد حوزوی نشانگر یک مدنیت توحیدی است که امروز باید به دست مردم تداوم یابد.

معاون امور حوزه های حوزه های علمیه خواهران با اشاره به جایگاه مردمی حوزه های علمیه گفت: مردم نهاد بودن حوزه های علمیه حفظ شود.


وی با اشاره به تاکید مدیر حوزه های علمیه خواهران بر استقلال واحدهای علمی تربیتی، خاطرنشان کرد: استقلال واحدهای علمی تربیتی به این معنا است که اگر روزی ستاد مرکز نتواند نقش خود را ایفا کند، مدرسه علمیه باید بتواند به کار خود ادامه دهد.


حجت الاسلام و المسلمین واحدی با اشاره به اینکه در برنامه 5 ساله حوزه های علمیه خواهران به مساله استقلال مالی حوزه های علمیه خواهران توجه شده است، گفت: در این برنامه برگشت به استقلال مالی حوزه های علمیه خواهران در نظر گرفته شده و راهبردهایی برای آن تعریف شده است.


وی با اشاره به نقش و جایگاه هیات امنا در مدارس علمیه گفت: با وجود مزیت های هیات امنا، آسیب هایی نیز در مقابل آن وجود دارد که پیش بینی شده است در چارچوب برنامه ای 5 ساله برطرف شود.


معاون امور حوزه های حوزه های علمیه خواهران به ضرورت نقش آفرینی مدیریت های استانی در فعال سازی هیات های امنا و تامین منابع مالی مدارس علمیه اشاره کرد و گفت: یکی دیگر از اقدامات ما الزام مدیریت های استانی به تدوین برنامه تامین مالی مدارس علمیه بود.

پایان پیام/47

روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


از مادر شهید نوجوان«حمید رضا شفیعی» تجلیل می شود