طی یک سال آینده دانشگاه آزاد اسلامی بیش از 10 درصد بذر کشور را تولید می‌کند


طی یک سال آینده دانشگاه آزاد اسلامی بیش از 10 درصد بذر کشور را تولید می‌کند

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی گفت: بر اساس حرکتی که در جهاد علمی دانشگاه آزاد اسلامی اتفاق افتاد، پیش‌بینی می‌شود تا یک سال آینده بیش از 10 درصد بذر کشور به ویژه در حوزه جالیز در دانشگاه آزاد اسلامی تولید شود.

دکتر محسن مرادی امروز در همایش جهادگران علم و فناوری سپاه امام رضا(ع) که در دانشگاه آزاد اسلامی مشهد برگزار شد، با بیان اینکه کشور پیش از این در تولید بذر کاملا وابسته بود، اظهار کرد: در حال حاضر دانشگاه آزاد اسلامی با روحیه و تفکر اساتید بسیجی در تولید بذر گام‌های موثری برداشته است. این حرکت دانشگاه با محوریت اساتید بسیجی نویدبخش آینده‌ای بهتر برای این دانشگاه است.باید توجه داشت آنگاه که تفکر بسیجی بر حوزه‌های مختلف کشور به ویژه حوزه علم و فناوری حاکم شود، حرف‌های زیادی برای گفتن خواهیم داشت.

وی افزود: دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی در ۱۲ واحد و ۶ مرکز دارای بیش از ۶۰ هزار دانشجو و قریب به ۱۱۰۰ استاد، محقق، پژوهشگر و دانشمند است که در حوزه‌های مختلف مشغول فعالیت هستند. همچنین در این مجموعه ۱۵۰ استاد در بسیج اساتید زمینه‌ساز انجام پژوهش‌ها و تحقیقات بسیار گسترده برای نقش‌آفرینی در فضای علمی کشور شده‌اند.

مرادی شعار امروز دانشگاه آزاد اسلامی را نقش آفرینی در فضای اجتماعی کشور عنوان و تصریح کرد: روحیه بسیجی آنگاه که بر فعالیت علمی دانشگاه حاکم شد، منجر به فهم بهتر مسائل اجتماعی و حرکت به سمت دانشگاه اجتماعی شده است. امروز حرکت به سمت دانشگاه مساله محور، دانشگاه اجتماعی و ایفای نقش در فضای اجتماعی از دانشگاه آزاد اسلامی مجموعه‌ای ساخته که به اذعان خیلی از اندیشمندان، توانسته گام‌های موثری در رفع مسائل اجتماعی بردارد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی با بیان اینکه قریب ۲۵ هزار نفر از نخبگان علمی فرهنگی و پژوهشی در مجموعه دانشگاه آزاد اسلامی مشغول فعالیت هستند، گفت: اگر این تفکر با رویکرد حل مساله و گره‌گشایی از مشکلات معیشتی مردم و همچنین تلاش برای استقلال و خودکفایی کشور در حوزه علم و فناوری اتفاق بیفتد، آنگاه نقش‌آفرینی دانشگاه در فضای اجتماعی بسیار تأثیرگذار خواهد بود.

وی ادامه داد: آنچه که امروز در دانشگاه آزاد اسلامی اتفاق افتاده، تشخیص مسائل و انتخاب درست و تغییر در رفتار و تلاش برای بهبود وضعیت دانشگاه است. حرکتی که مورد توجه، تشویق و حمایت مقام معظم رهبری نیز قرار گرفته است. برگزاری کرسی‌های نظریه پردازی و ترویجی و کرسی‌های آزاداندیشی دانشگاه آزاد مورد توجه و حمایت رهبری قرار گرفته، به طوری که ایشان سایر دانشگاه‌ها را نیز به برگزاری این کرسی‌ها توصیه کرده‌اند.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی، مرادی با بیان اینکه تلاش کارکنان و اساتید دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی و فعالیت‌های جهادگونه دانشجویان منجر به ایجاد شرایط بهتری برای این دانشگاه شده، افزود: اگر این تفکر در همه سازمان‌های ما حاکم شود، دور نخواهد بود که دانشگاه آزاد اسلامی علم حرکت جهادی و بسیج را در همه سازمان‌ها بردارد و برای شکل گیری این تفکر در کل جامعه زمینه سازی کند.

انتهای پیام


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پرسپولیس جایی برای ستاره سابق ندارد!