سامانه بارشی اخیر 34 میلیمتر بارش در کوهرنگ به همراه داشت


سامانه بارشی اخیر 34 میلیمتر بارش در کوهرنگ به همراه داشت

شهرکرد- ایرنا- مدیرکل هواشناسی چهارمحال و بختیاری با اعلام بارش‌های سامانه اخیر در استان بیشترین بارش را برای شهرستان کوهرنگ با 34 میلیمتر اعلام کرد و گفت: بارش‌ها به تناوب تا روز سه‌شنبه ادامه دارد.

مهران چراغپور روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: این سامانه همچنین در شهرکرد ۴.۴ میلیمتر، لردگان ۳۲ میلیمتر، فارسان ۱۱ میلیمتر، سامان ۳.۴ میلیمتر، بن ۶ میلیمتر، شلمزار ۹.۷ میلیمتر، سورشجان ۷.۷ میلیمتر، مالخلیفه ۳۱ میلیمتر و آلونی ۲۵ میلیمتر بارش به همراه داشت.

وی، میانگین بارش‌های سال آبی جاری در ایستگاه شاخص کوهرنگ را ۸۴ میلیمتر اعلام کرد و گفت: این بارش‌ها در مقایسه با دوره مشابه میانگین بلندمدت این ایستگاه که ۱۹۰ میلیمتر بارش بوده است کاهش چشمگیری را نشان می‌دهد.

چراغپور با اشاره به افزایش یک تا ۱.۵ درجه‌ای دمای استان، تصریح کرد: افزایش دما نه تنها سبب تغییر رژیم بارش‌ها از برف به باران شده بلکه برف و یخ موجود در ارتفاعات را هم ذوب کرده و بر ذخایر پایدار آب و به ویژه منابع آب زیرزمینی تاثیر منفی گذاشته است.

مدیرکل هواشناسی چهارمحال و بختیاری، میانگین بارش‌های سال آبی جاری را ۴۵ میلیمتر اعلام کرد و گفت: این بارش‌ها در مقایسه با دوره مشابه میانگین بلندمدت ۴۱ درصد کاهش دارد.

به گزارش ایرنا، چهارمحال و بختیاری سرچشمه رودخانه‌های زاینده‌رود، کارون و بخشی از دز است و افزایش یا کاهش بارش‌ها در این استان، استان‌های خوزستان، اصفهان و فلات مرکزی را تحت تاثیر خود قرار می‌دهد.

۹۶.۱ درصد مساحت این استان درگیر خشکسالی است و این موضوع بر افت ذخایر آب زیرزمینی این استان به شدت تاثیر گذاشته است.


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

آواز ماندگار؛ تمرین آواز استاد محمدرضا شجریان با همایون در 9 سالگی/ بنازم به این صدا ک...