برگزیدگان سومین دوره کتاب سال استان زنجان معرفی شدند


برگزیدگان سومین دوره کتاب سال استان زنجان معرفی شدند

زنجان – ایرنا- در آیین اختتامیه سومین دوره کتاب سال استان زنجان آثار و نویسندگان برگزیده معرفی و تجلیل شدند.

به گزارش ایرنا در این مراسم که روز سه شنبه در فرهنگسرای امام خمینی ( ه) زنجان برگزار شد، بر اساس رأی هیات داوران پنج کتاب چاپ شده در زنجان یا درباره این استان و نیز از مولفان استان در این دوره حایز عنوان برگزیده کتاب سال زنجان شدند.

کتاب های " فسیل، مفاهیم و کاربردها" اثر دکتر نصرالله عباسی، " سیز نجه" اثر زهیر محمدی، " چهل برگ" اثر رضا اسم خانی، " مراقبت های دارویی" اثر محسن کمالی و " علم تمرین (بدنسازی و طراحی تمرین برای مربیان و ورزشکاران)" اثر علی گرزی، به عنوان برگزیدگان سومین دوره کتاب سال استان زنجان معرفی شدند.

همچنین کتاب های " ماه عسل در تیمارستان" اثر محمدعلی خامه پرست، " اهمیت بالینی پروتیین های پلاسما" اثر علی اوسط ملتی، " گفتگوهایی در باره تاریخ" اثر حمیدرضا محمدی، " سربسته" اثر محمدعلی استجلو و " ترجمه و تبیین مفردات راغب" اثر سید عباس حسینی شایسته تقدیر شناخته شدند.

دراین مراسم از فعالان حوزه نشر و حامیان کتاب در استان نیز تقدیر شد.

کتاب و کتابخوانی شاخص و عامل توسعه است

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان در این مراسم در سخنانی به اهمیت و جایگاه کتاب و کتابخوانی در توسعه جوامع اشاره کرد و گفت: توسعه در هیچ کشوری محقق نمی شود مگر آن که مبنای آن مبتنی بر علم و آگاهی باشد.

خدابخش مرادی نافچی افزود: امروز کارشناسان وقتی می خواهند شاخص های توسعه در جامعه ای مورد بررسی قرار دهند، مولفه هایی همچون تعداد کتابخانه ها، شمارگان کتاب ها و میزان مطالعه در آن جامعه را مد نظر قرار می دهند.

وی تصریح کرد: در نظام فکر و ایدئولوژی توحیدی ما بر خواندن تایکد شده و آیات نخستین نازل شده بر پیامبر اسلام موید این امر است، همچنین در قرآن به قلم قسم داده که اینها همه نشان دهنده اهمیت علم و آگاهی در فرهنگ دینی و ایرانی اسلامی ما است.

برگزاری ۳۰ عنوان برنامه به مناسبت بزرگداشت هفته کتاب

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان نیز در این مراسم از برگزاری ۳۰ عنوان برنامه به مناسبت بزرگداشت هفته کتاب در این استان خبر داد و گفت: توزیع کتاب در کتابخانه های عمومی، مدارس و زندان ها، برگزاری آیین اختتامیه کتاب سال استان، تجلیل از خادمان نشر، پویش معرفی کتاب و اجرای طرح پاییزه کتاب از جمله این برنامه ها بود.

محمدربیع احمدخانی با بیان اینکه از ابتدای امسال تا کنون ۸۰ عنوان کتاب در استان زنجان چاپ شده است، گفت: یک از برنامه های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی زنجان خرید کتاب از ناشران استان است که مرحله اول در سال جاری در هفته کتاب و مرحله دوم نیز در آذر ماه انجام می شود.

وی از آغاز دوباره برگزاری نشست های عصر کتاب در شهر زنجان خبر داد و اظهار داشت: نخستین جلسه عصر کتاب بعد از چند سال وقفه در هفته کتاب امسال برگزار می شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه زنجان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


راز کیسه مشکوک در مشهد چه بود ! / این مرد را در خیابان ها دیده اید؟! + عکس