معاون وزیر فرهنگ: رسانه مطالبه‌گر و منتقد بازوی دولت است


معاون وزیر فرهنگ: رسانه مطالبه‌گر و منتقد بازوی دولت است

بوشهر- ایرنا- معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: رسانه مطالبه‌گر و منتقد بازوی دولت، چشم مسئولان و مردم برای دیدن پدیده‌ها و روایتگر آن چیزی است که از دید ما پنهان است.

به گزارش ایرنا، فرشاد مهدی پور روز سه‌شنبه در همایش "رسانه مطالبه‌گر" در بوشهر افزود: رسانه‌ای که در شرایط عمومی انتقاد می‌کند، چراغ دولت و همانند نوری است که بر پدیده‌ها می‌افکند و به وسیله آن می‌توان مسیر را اصلاح کرد.

وی بیان کرد: نخستین نکته‌ای که رسانه مطالبه‌گر باید مورد توجه قرار دهد شفافیت است؛ نمی‌شود رسانه مطالبه شفاف داشته باشد اما خود شفاف نباشد و به صورت غیرشفاف اطلاع رسانی کند.

مهدی پور اضافه کرد: دومین نکته‌ای که رسانه مطالبه‌گر باید مورد توجه قرار دهد دشمن شناسی است چون دشمن امروز با ۴۰ سال گذشته تفاوت دارد و به همین دلیل موقعیت، جایگاه، نسبت و رویارویی آن با ما تغییر کرده است.

معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: امروز ما خیلی گرفتار حوزه داخلی می‌شویم، این درحالی است که بخش زیادی از مسائل کشور ناشی از فشار سیاسی، تحریم‌ها و گرفتاری‌هایی است که دشمن برای ما ایجاد کرده‌است و اگر مذاکره‌ای با طرف دیگر می‌شود راجع به پرونده هسته‌ای صحبت نمی‌کنیم بلکه در باره این مساله که چگونه باید پرونده تحریم و فشارها بسته شود، مذاکره می‌شود.

مهدی پور با تاکید بر ضرورت شناسایی زمان و مکان از سوی رسانه مطالبه‌گر اظهار کرد: نمی‌توان یک الگوی واحدی برای مطالبه رسانه‌ای در کشور توصیه کرد چون موقعیت‌های مختلف مطالبه خاص خود را دارد.

وی اضافه کرد: هرچند زیست بوم‌ها بر نحوه مطالبه‌گری تاثیر دارد اما این مطالبه‌ها باید هر کدام معیاری مشخص داشته باشند.

مهدی پور تاکید کرد: در مطالبه‌گری نباید مطالبه شخصی و گروهی و باندی خود را مطرح کرد.

وی ادامه داد: مطالبه‌گری رسانه‌ای چشم ما برای دیدن پدیده‌ها است؛ این چشم نباید پیرو آن چیزی باشد که دشمن برای ما می سازد بلکه باید خودپایه باشد.

به گفته مهدی پور در حوزه مطالبه‌گری باید رسانه‌های مبدع، طراح و مبتکر باشیم نه بازیگر بازی که دیگران برای ما طراحی و ابداع می‌کنند.

وی با تاکید براینکه رسانه‌های مطالبه‌گر باید پشت زبان خود باشند نه بالعکس گفت: در واقع این اتفاق‌های فضای مجازی و رسانه‌های نوین وغیره نباید مجال فکر کردن و عقل را از رسانه‌های مطالبه گر بگیرند.

معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: در این شرایطی که رسانه‌ها باید فرزند زمانه خویش باشند بیشتر دچار سیاست زدگی هستند.

وی ادامه داد: امروز با حجم بالایی از رسانه و فضای رسانه سیاست زده که بیشتر خارج از حوزه رسانه‌های رسمی است روبرو هستیم

مهدی پور با بیان اینکه رسانه به معنی تمام آن چیزی که در فضای مجازی و عمومی وجود دارد و واقعیت این است که میزان سهم، جایگاه و ابزاری که در اختیار داریم محدود است گفت: ترویج اخلاق، مبانی دینی، ضرورت‌هایی که برای مردم اولویت دارد، مسائلی که مردم به صورت روزمره با آن درگیر هستند، در این حوزه قرار می‌گیرد و رسانه تراز انقلاب اسلامی مبلّغ مشکلات روزمره مردم باشد.

وی ادامه داد: دولت کمتر از سه ماه است که مسئولیت را برعهده گرفته و همه ما در جریان دشواری‌ها و پیچیدگی‌هایی که در گذشته بر کشور وارد شده هستیم، هرچند رئیس جمهوری از گذشته و آنچه تحویل گرفته صحبتی نمی‌کند و ما نیز این کار را انجام نمی دهیم اما همه می‌دانیم چه چیزی باقی مانده و باید با سرعت برای حل مشکلات گام برداریم.

معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار کرد: در مقابل امروز سطح توقع و انتظار عمومی از دولت به شدت بالا رفته است و پایش‌های عمومی انجام شده، نشان می دهد ماموریت دولت و رئیس جمهوری نسبت به دهه‌های گذشته بسیار بالاتر است.

مهدی پور ادامه داد: همزمان با افزایش نیازها، توقعات و مطالبات، مردم خود را در موقعیتی می‌بینند که کوچکترین خطا، اشتباه و نادرستی را برنمی‌تابند.

به گفته مهدی پور با وجود همه این مسائل کشور امروز در کنار تهدیدهای اقتصادی با تهدیدهای نظامی، امنیتی، رژیم‌های جعلی در منطقه و حامیان ارتجاعی آنها که با زبان دراز و بسیار عریان مطالبه و فشار وارد می‌کنند، روبرو است.

وی اضافه کرد: افزون براین دشمن ارتش بزرگ رسانه‌ای که شامل جریان معاند است را با منابع بسیار بزرگ مالی و نیروی انسانی آرایش داده‌است و به مرور توانسته به سرمایه اجتماعی ما که به فرمایش رهبرمعظم انقلاب باید احیا شود، ضربه وارد کند.

مهدی پور ادامه داد: در کنار همه این مسائل بلای جهانی کرونا نیز تمام ظرفیت اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی ما را به تحلیل برده در این شرایط حساس امیدواری برای حل مسائل در کشور وجود دارد.

وی اضافه کرد: در کنار همه این مسائل و سختی‌ها رسانه‌هایی که بنا است رسانه تراز انقلاب اسلامی و مطالبه‌گر عدالت محوری و عدالت خواهی و به صورت عقلانی و حرفه ای در روایت رویدادها و اتفاق‌ها پیشتاز باشند، باید فعال شوند.

مهدی پور از حضور در استان بوشهر ابراز خرسندی کرد و گفت: در جغرافیایی از ایران اسلامی حضور دارم که درآن نیروهای مطالبه‌گر ضد امیریالیستی در سده‌های اخیر پیشتاز مطالبه، حیثیت، هویت، اقتدار و منافع ملی بودند و اگر چنین نبود امروز چیزی به نام جمهوری اسلامی و نظام اسلامی وجود نداشت.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس/ مرحله دوم انتخابات مجلس در قائمشهر