18 طرح محرومیت زدایی و اشتغالزا در سردشت افتتاح شد


  18 طرح محرومیت زدایی و اشتغالزا در سردشت افتتاح شد

مهاباد- ایرنا- به مناسبت گرامیداشت هفته بسیج 18 طرح محرومیت زدایی و اشتغالزایی با هزینه کلی 20 میلیارد ریال در شهرستان مرزی سردشت به بهره برداری رسید.

مسوول قرارگاه بسیج سازندگی سپاه سردشت روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: از این تعداد طرح ها ۶ طرح محرومیت زدایی شامل احداث سه واحد مسکن مددجویی، برق رسانی به یک روستا به طول یک کیلومتر و احداث و بهسازی جاده روستایی و پل با هزینه هشت میلیارد ریال اجرا شده است.

سروان عبدالله آذرنییاد افزود: همچنین ۱۲ طرح اشتغالزا شامل ۲ طرح پرورش زنبور عسل، ۲ طرح پرورش دام، چهار طرح کارگاه طراحی و دوخت پارچه، پوشاک بچه، لباس فرم مدارس و چادر ملی، یک طرح احیاء و اصلاح باغات، ۲ طرح داربست باغات انگور و یک طرح قالیبافی است

وی اضافه کرد: با اجرای این طرح ها نیز که با هزینه ۱۲ میلیارد ریال اجرا شده است زمینه اشتغالزایی ۶۵ نفر را در این شهرستان مرزی فراهم کرده است.

مسوول قرارگاه بسیج سازندگی سپاه سردشت بیان کرد: هزینه مورد نیاز این طرح ها از محل اعتبارات قرارگاه حمزه سیدالشهداء (ع) و سپاه شهدای آذربایجان غربی تامین شده است.

وی اضافه کرد: این طرح ها در مناطق کم برخوردار شهری و روستایی این شهرستان و در راستای محرومیت زدایی، مردم یاری و اشتغالزایی برای جوانان جویای کار اجرا شده اند.

به گزارش ایرنا، شهرستان سردشت در جنوب آذربایجان غربی واقع شده و دارای چهار شهر، سه بخش ربط، مرکزی و وزینه با۶ دهستان و ۲۴۶ روستا و جمعیت ۱۲۰ هزار نفر است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اسامی داوران مرحله استانی اعلام شد/ داورانی از جنس هنر و تجربه