هفته پنجم مسابقات سوارکاری گنبدکاووس پایان یافت


هفته پنجم مسابقات سوارکاری گنبدکاووس پایان یافت

گنبدکاووس- ایرنا- روز دوم و پایانی هفته پنجم مسابقات کورس اسبدوانی پاییزه گنبدکاووس با شرکت 56 راس اسب از نژادهای ترکمن، تروبرد و دوخون در 2 دور هزار و 200 متری، 2 دور هزار و 600 متری و 2 دور هزار متری عصر امروز جمعه در مجموعه سوارکاری این شهرستان برگزار شد.

به گزارش ایرنا، در دور نخست این مسابقات اسب‌های بیش از سه سال نژاد ترکمن کلاس چهار به مسافت هزار و ۲۰۰ متر با هم به رقابت پرداختند که اسب "گیلدا وحدانی"، زودتر از دیگر اسب‌ها از خط پایان عبور کرد و به مقام اول رسید و اسب‌های "پهلوان گز" و "بانوی اودک" به ترتیب دوم و سوم شدند.

در دور دوم که ویژه اسب‌های بیش از سه سال نژاد دوخون (maiden) و به مسافت هزار متر برگزار شد، اسب "لاگرتا" اول شد و اسب‌های "فنیکس" و "آرین مها" به ترتیب دوم و سوم شدند.

رقابت در دور سوم روز دوم و پایانی هفته پنجم مسابقات سوارکاری کورس پاییزه گنبدکاووس ویژه اسب‌های ۲ سه ساله نژاد دوخون (maiden) و به مسافت هزار متر برگزار شد که در پایان اسب "حاجی بهرام" با پیشی گرفتن از دیگر رقبا اول شد و اسب‌های "کینگ بابا" و "وین دنسر" به ترتیب مقام دوم و سوم را کسب کردند.

در دور چهارم که ویژه اسب‌های بیش از سه سال نژاد دوخون کلاس ۲ و به مسافت هزار و ۲۰۰ متر برگزار شد، اسب "جولگا" سریع‌تر از خط پایان گذشت و اول شد و اسب‌های "آپاچی" و "آناشید" به ترتیب رتبه دوم و سوم را از آن خود کردند.

رقابت در دور پنجم نیز میان اسب‌های بیش از سه سال نژاد تروبرد کلاس پنج و به مسافت هزار و ۶۰۰ متر برگزار شد که اسب "لادا فوکوس" اول شد و اسب‌های "شانی" و "مون راکت" به ترتیب دوم و سوم شدند.

در دور ششم و پایانی این مسابقات اسب‌های بیش از سه سال نژاد دوخون کلاس ۶ و به مسافت هزار و ۶۰۰ متر با هم به رقابت پرداختند که اسب "ادن لای" اول شد و اسب‌های "آرتا" و "پراگ" به ترتیب دوم و سوم شدند.

برگزار کنندگان روز دوم و پایانی هفته پنجم مسابقات اسبدوانی کورس پاییزه گنبدکاووس مبلغ یک میلیارد ۸۶۳ میلیون و ۱۲۵ هزار ریال جایزه نقدی به مالکان، مربیان و چابکسواران اسب‌های اول تا سوم پرداخت کردند.

مسابقات اسبدوانی در شهرستان ۳۷۵ هزار نفری گنبدکاووس که از آن به‌عنوان پایتخت سوارکاری کشور یاد می‌شود، سال‌هاست که در قالب کورس بهاره و پاییزه باحضور جمع زیادی از علاقه‌مندان به این رشته ورزشی برگزار می‌شود اما از ۲ سال پیش و به سبب شیوع ویروس کرونا تماشاگران اجازه تماشای این مسابقات را ندارند.

مسابقات سوارکاری در بین مردم گلستان بویژه ترکمن‌ها علاقمندان زیادی دارد و این رخداد ورزشی بیش از یک دهه است علاوه بر گنبدکاووس در ۲ شهرستان آق قلا و بندرترکمن این استان نیز برگزار می‌شود.

مطابق برنامه ابلاغی فدراسیون سوارکاری جمهوری اسلامی قرار است، مسابقات اسبدوانی کورس پاییزه گنبدکاووس روزهای پایانی هر هفته و تا پایان اسفند امسال برگزار شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سوارکاری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس | قابی دیدنی از بازیگر زن پُرحاشیه در حرم امام رضا(ع)