حضور نیروهای فرامنطقه‌ای کاهش یافته است


حضور نیروهای فرامنطقه‌ای کاهش یافته است

بندرعباس - ایرنا - فرمانده قرارگاه مقدم جنوب نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی گفت: اکنون یگان ‌های فرامنطقه‌ای در منطقه حضور دارند اما این حضور از نظر کمیت و کیفیت نسبت به گذشته کاهش یافته که آن نیز در راستای عزت و اقتداری است که نیروهای مسلح کشور به نمایش گذاشته‌اند.

به گزارش ایرنا،امیر دریادار دوم آریا شفقت رودسری روز شنبه در نشست خبری به مناسبت فرا رسیدن سالروز نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، هفتم آذر افزود: نظام سلطه به روش‌های مختلف تمایل دارد خوی استکباری خود را برای کشورهایی که دم از استقلال می‌زند اعمال کند.

وی ادامه داد: اما با توجه به توانمندی‌ های نظام به خصوص در حوزه دفاعی به نمایش گذاشت، روند را در منطقه تغییر داده است و نگاه نیروهای فرامنطقه‌ای‌ برای مدتی از حضور در نزدیک و خلیج فارس به نگاه از اقیانوس و سواحل دور تغییر کرد.

وی اضافه کرد: اکنون استکبار به این نتیجه رسیده که دم زدن از روی میز بودن همه گزینه‌ها لاف است و دیگر کاربرد چندانی ندارد.

تحرکات نیروهای فرامنطقه‌ای به صورت لحظه‌ای پایش و رصد می‌شود

فرمانده قرارگاه مقدم ناوگان جنوب نداجا عنوان کرد: تحرکات نیروهای فرامنطقه‌ای توسط یگان‌های مختلف شناوری و ساحلی و پروازی به صورت لحظه‌ای رصد می‌شود.

وی گفت: همین لحظه که در حال گفت و گو هستیم این نیرو اشراف کاملی بر تحرک‌ها و فعالیت‌های نیروهای فرامنطقه‌ای داشته و تدابیر لازم برای تحرک‌های آن یگان‌ها در دستور کار قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد:‌ در فضایی افزون بر ۲ برابر کشور در آب‌های آزاد جنوب کشور ماموریت انجام می‌دهیم و تحرکات را در فواصل بسیار دور زیر نظر داشته و آمادگی هر گونه فعالیتی که برای عزت و افتخار نظام لازم باشد را جوانان نیروی دریایی راهبردری ارتش جمهوری اسلامی ایران دارند.

وی اضافه کرد: توانمندی بالای نیروهای متخصص کشور و نیروی دریایی را هم در حوزه عملیاتی و هم در حوزه ساخت شاهد هستیم و در رزمایش ذوالفقار ۱۴۰۰ نمونه‌هایی از آن تبلور یافت.

سامانه‌های جدید جنگ الکترونیک و پهبادی در نیروی دریایی بکار گرفته می‌شود

فرمانده قرارگاه مقدم ناوگان جنوب نداجا افزود:‌ سامانه‌های پهبادی و جنگال در این رزمایش مورد استفاده قرار گرفت و از این سامانه‌های جدید وارد نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران خواهند شد و در این ناوگان بکار گرفته می‌شوند.

امیر دریادار دوم شفقت رودسری ابراز کرد: در رزمایش ذوالفقار ۱۴۰۰ از تجهیزات به روز ساخته شده با دانش بومی و ساخت داخل در حوزه جنگ الکترونیک و پهباد استفاده شد که نتایج ارزشمندی درپی داشت.

وی اشاره کرد:‌ نیروی های مسلح کشور و به خصوص نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در همه عرصه‌ها تلاش دارند از توانایی‌ها و ظرفیت‌های داخلی برای تامین نیازمندی‌های خود استفاده کنند که در این راه از تلاش، ظرفیت و توان علمی متخصصان داخل مجموعه‌های نیرویهای مسلح و دانشگاه‌های کشور استفاده می‌شود.

فرمانده قرارگاه مقدم ناوگان جنوب نداجا گفت: این کشور را در حوزه تاکتیکی و بهره‌مندی در حالت برتر قرار می‌دهد که در نتیجه آن یا دشمن از توانمندی تجهیزات اطلاع ندارد یا اطلاع کمی دارد.

امیر دریادار دوم شفقت رودسری اضافه کرد: چندی پیش شاهد پیوستن زیردریایی تمام ایرانی فاتح به نیروی دریایی ارتش بودیم و در آینده شاهد تنوع سنگین‌تر آن با رانش و تحرک‌های متفاوت خواهیم شد و خبرهای خوبی در راه است.

وی گفت: کارخانجات نوآوری نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران به مناسبت هفتم آذر در بوشهر افتتاح می‌شود و شاهد پیوستن تعدادی از شناورهایی خواهیم شد که بازسازی اساسی شده‌اند.

فرمانده قرارگاه مقدم ناوگان جنوب نداجا گفت: استراتژیست‌های غربی مدعی بودند نیروی دریایی جمهوری اسلامی ایران با توجه به فاصله افزون‌بر ۹ هزار کیلومتری سواحل آمریکا و اقیانوس اطلس از مرزهای ایران اسلامی توان حضور در آن فاصله را نداریم.

وی ادامه داد: اما بنا به تدابیر فرماندهی کل قوا برای به اهتزاز درآوردند پرچم ایران اسلامی در دورترین نقاط جهان، همکارانم این توان را ایجاد کردند که شاهد انجام آن توسط ناوگروه هفتاد و پنجم متشکل از ناوشکن ایرانی سهند و ناوبندر مکران بودیم.

وی اضافه کرد: جوانان متخصص کشور و دلاورمردان نیروی دریایی نشان دادند ناوشکن تمام ایرانی سهند می‌تواند هر زمان و در هر جای این کره خاکی که نیاز باشد پرچم مقدس کشور را به اهتزاز درآورد.

امیردریادار شفقت رودسری ابراز کرد: حرکت ناوگروه هفتاد و پنجم از لحظه حرکت برای نظام سلطه و استکباری مبهم بود و تلاش می‌کردند هدف آن را بفهمند و ‏این دریانوردی نه تنها در دوران انقلاب بلکه از ابتدای پیدایش نیروی دریایی در ایران بی سابقه بوده است.

فرمانده قرارگاه مقدم ناوگان جنوب نداجا یادآور شد: ماموریت و اقدام ناوگروه هفتاد و پنجم از نظر مسافت، زمان و متلاطم بودن دریا و مهمتر از همه ایرانی بودن ناوشکنی که مسیر را طی کرد بی‌سابقه است و همچنین این ماموریت بدون حتی یکبار پهلو گیری در دریا توسط آن ناوگروه انجام شد.

ناوگروه هفتاد و پنجم نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران ۱۳۳ روز دریانوردی در دریاهای آزاد و اقیانوس‌ها و طی ۴۴ هزار کیلومتر را پیمود و در ماموریت خود با حضور در خلیج فنلاند و سنت پترزبورگ در رژه نیروی دریایی روسیه شرکت کرد.

ناوگروه هفتاد و نهم در آب‌های آزاد درحال انجام ماموریت است

امیردریادار شفقت رودسری گفت: هم اکنون ناوگوره هفتاد و نهم در هزاران مایل دورتر از ساحل میهن عزیز در حال انجام مأموریت و برقراری امنیت خطوط بازرگانی برای کشتی های تجاری و نفت کش است.

وی عنوان کرد: امروز در جایگاهی قرار داریم که اشرافیت چند برابری نسبت به کشور در جنوب کشور و اقیانوس هند داشته و اگر لازم باشد در هر نقطه‌ای از این کره خاکی حضور خواهیم یافت.

وی ابراز کرد: امروز همکاران من در آب های آزاد امنیت را برای تردد کشتی‌های نفت کش و تجاری کشور تامین می‌کنند تا کمبودی در کشور احساس نکنیم.

بزودی بیمارستان نیروی دریایی در بندرعباس آغاز بکار می‌کند

فرمانده قرارگاه مقدم ناوگان جنوب نداجا در پاسخ به سوال خبرنگار ایرنا گفت: افزون بر ۹۰ درصد بیمارستان این نیرو آماده شده و مقداری تزیینات داخلی آن باقی مانده است.

وی ابراز کرد: قرارداد تامین تجهیزات پزشکی هم منعقد شده که امیدواریم به زودی آغاز بکار کرده و بتوان در حوزه خدمات بهداشت و درمان به خانواده‌های نیروی دریایی ارتش و هم همشهریان عزیز خدمات داد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه هرمزگان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ چشمای منتظر به پیچ جاده محسن یگانه و محسن چاوشی