درگ سریع‌ترین سوپرکارهای دنیا، فراری SF90 در برابر مک‌لارن 765LT


درگ سریع‌ترین سوپرکارهای دنیا، فراری SF90 در برابر مک‌لارن 765LT

فراری SF90 استراداله و مک‌لارن 765LT را می‌توان سریع‌ترین سوپراسپرت‌های حال حاضر دنیا دانست اما از بین این دو اعجوبه، کدام‌یک سریع‌تر است؟ ویدئوی زیر قصد دارد پاسخ این سؤال را مشخص کند. رانندهٔ حرفه‌ای مسابقه دنیل ابت با یک 765LT و یک SF90 قرمزرنگ راهی باند فرودگاه شده و سه مسابقهٔ درگ را بین … The post درگ سریع‌ترین سوپرکارهای دنیا، فراری SF90...

فراری SF90 استراداله و مک‌لارن ۷۶۵LT را می‌توان سریع‌ترین سوپراسپرت‌های حال حاضر دنیا دانست اما از بین این دو اعجوبه، کدام‌یک سریع‌تر است؟ ویدئوی زیر قصد دارد پاسخ این سؤال را مشخص کند. رانندهٔ حرفه‌ای مسابقه دنیل ابت با یک ۷۶۵LT و یک SF90 قرمزرنگ راهی باند فرودگاه شده و سه مسابقهٔ درگ را بین این دو ماشین ترتیب داده است.

درگ سریع‌ترین سوپرکارهای دنیا، فراری SF90 در برابر مک‌لارن 765LT

روی کاغذ اوضاع کاملاً به نفع فراری است زیرا این خودرو به یک پیشرانهٔ ۴ لیتری V8 توئین توربو به همراه سه موتور الکتریکی مجهز است که مجموعاً ۱۰۰۰ اسب بخار قدرت تولید می‌کنند درحالی‌که موتور ۴ لیتری V8 توئین توربوی مک‌لارن تنها ۷۶۵ اسب بخار قدرت دارد هرچند که آزمایش‌های داینو نشان داده‌اند که قدرت واقعی ۷۶۵LT بیش از این‌ها است. فراری همچنین از مزیت چهارچرخ محرک هم برخوردار است درحالی‌که مک‌لارن تمام نیروی خود را به چرخ‌های عقب تحویل می‌دهد.

درگ سریع‌ترین سوپرکارهای دنیا، فراری SF90 در برابر مک‌لارن 765LT

در اولین مسابقه، ابت پشت فراری نشست اما در لانچ با مشکل مواجه شد و به همین دلیل مک‌لارن به‌راحتی توانست پیروز شود. در این درگ، ۷۶۵LT در ۳.۵ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت رسید و ۴۰۰ متر را در ۱۰.۶ ثانیه طی کرد درحالی‌که این اعداد برای فراری به ترتیب ۴ ثانیه و ۱۰.۸ ثانیه بودند. در درگ دوم اما همه‌چیز طبق انتظار پیش رفت زیرا ابت لانچی عالی داشت و فراری به‌راحتی رقیب بریتانیایی را مغلوب کرد. در این درگ، SF90 ظرف تنها ۲.۸ ثانیه به سرعت صد کیلومتر بر ساعت رسید و ۴۰۰ متر را در ۹.۹ ثانیه طی کرد. نتیجهٔ درگ آخر هم مثل همین بود اما با این تفاوت که SF90 سریع‌تر عمل کرد و پس از تنها ۲.۵ ثانیه به سرعت صد کیلومتر بر ساعت رسید و پس از ۹.۶ ثانیه از خط پایان ۴۰۰ متر عبور کرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خودرو

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اولین تصاویر از دو تروریستی که در حمله پهپادی نیروهای امنیتی ایران به هلاکت رسیدند