فرمانده لشکر 21 حمزه ارتش: آمادگی نیروی دریایی مثال‌زدنی است


فرمانده لشکر 21 حمزه ارتش: آمادگی نیروی دریایی مثال‌زدنی است

تبریز- ایرنا- فرمانده لشکر 21 حمزه سیدالشهدا ارتش با اشاره به افزایش خیره‌کننده توانمندی‌های نیروی دریایی در دوره پس از پیروزی انقلاب اسلامی گفت: در زمان حاضر سطح آمادگی و اقتدار نیروی دریایی مثال زدنی است.

به گزارش ایرنا، امیر سرتیپ‌دوم حسن شفیعی امروز یکشنبه در یک نشست خبری به مناسبت هفتم آذر، سالروز نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران، ضمن یادآوری رشادت های دلیرمردان نیرویی دریایی در هشت سال دفاع مقدس، این نیروی کارآمد را یک نیروی راهبردی خواند.

ارشد نظامی ارتش در آذربایجان شرقی و اردبیل، افزود: پس از ۶۷ روز از آغاز جنگ تحمیلی، نیروی دریایی در سه مجموعه عملیات که منتج به عملیات مروارید شد، توانست با رشادت ناو پیکان و پشتیبانی نیروی هوایی، سکوهای نفتی البکر و الامیه عراق را به طور کامل منهدم کندد.

وی بیان کرد: سپیدپوشان نیرویی دریایی در هشت سال دفاع مقدس توانستند نیروی دریایی عراق را به طور کامل از صحنه نبرد حذف کنند و در سایه این رشادت ها بود که تا پایان جنگ، رژیم بعثی نتوانست تحرک چندانی در دریا داشته باشد.

امیر سرتیپ‌دوم شفیعی گفت: برابر آمار، نیروی دریایی در طول هشت سال دفاع مقدس حدود ۱۲ هزار فروند کشتی تجاری و نفت کش را در بیش از ۱۵۰ عملیات اسکورت کرده که در نتیجه آن نزدیک به ۳۰۰ میلیون تن کالای مورد نیاز کشور در زمان جنگ از طریق دریا تامین شده است.

وی با اشاره به تمام نشدن ماموریت نیروی دریایی با پایان یافتن هشت سال دفاع مقدس، حراست از خطوط ترانزیت و باز نگه داشتن خطوط مواصلاتی تجاری و اقتصادی کشور در دریا را از وظایف عمده و اصلی این نیروی در سال های بعدی برشمرد.

ارشد نظامی ارتش در آذربایجان شرقی و اردبیل، حفظ و تامین مرزهای آبی، راهبرد حضور در عرصه بین الملل و آب های آزاد دنیا بر طبق رهنمودهای کارگشای فرماندهی معظم کل قوا را دستور کار نیروی دریایی راهبردی ارتش پس از جنگ تحمیلی خواند و عبور ناوگروه کشورمان از کانال سوئز به عنوان پیشانی رژیم کودک کش و غاصب صهیونیستی و حضور ناوگروه مکران در اقیانوس اطلس و سن‌پترزبورگ را موجب افزایش عزت و اقتدار این مرز و بوم خواند.

وی به چشم انداز نیروی دریایی در آینده و زمینه های ممکن پیشرفت در نیروی دریایی تاکید کرد و افزود: خوشبختانه امروزه ما در نیروی دریایی از بالاترین تکنولوژی موجود در کشور که هم رده با تکنولوژی روز دنیاست، استفاده می کنیم و فناوری و تجهیزات استفاده شده نیروی دریایی در لبه های تکنولوژی و در پیشرفته ترین سطح ممکن بوده و در حال پیشرفت گام به گام می‌باشند.

فرمانده لشکر 21 حمزه ارتش: آمادگی نیروی دریایی مثال‌زدنی استناخدا یکم فریبرز قادری، سرپرست دفتر نمایندگی نیروی دریایی راهبردی ارتش در شمال غرب کشور

نیروی دریایی در اوج قله افتخار قرار دارد

سرپرست دفتر نمایندگی نیروی دریایی کشورمان در منطقه شمال غرب نیز با اشاره به دلیل نام‌گذاری هفتم آذر به نام این نیروی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی گفت: در هفتم آذر سال ۵۹ ناو همیشه قهرمان پیکان و انجام مجموعه عملیات‌ی که به عملیات مروارید ختم شد موجب نام‌گذاری این روز بزرگ به نام نیروی دریایی شد، زیرا از آن روز به بعد نیروی دریایی ارتش دشمن بعثی به طور کامل از کار افتاد و پس از آن تا پایان جنگ نتوانست توفیق اقدام خاصی را داشته باشد.

ناخدا یکم فریبرز قادری همچنین به نقش این نیرو در هشت سال دفاع مقدس در زمینه اسکورت کشتی های نفتی و تجاری پرداخت و افزود: نقش نیروی دریایی در این مرحله نیز بسیار دارای اهمیت بود، زیرا موجب شد تا چرخه اقتصادی و بازرگانی کشور در طول هشت سال جنگ تحمیلی تعطیل نشود.

وی ادامه داد: این ایثار و کوشش‌های شبانه‌روزی نیروی دریایی راهبردی ارتش پس از دفاع مقدس نیز ادامه داشته و این نیرو در زمینه نوسازی و بهسازی تجهیزات و ساخت شناورهای مختلف سطحی و زیرسطحی با قدرت گام برمی‌دارد.

سرپرست دفتر نمایندگی نیروی دریایی راهبردی ارتش در شمال غرب کشور، همچنین تاکید کرد: اردیبهشت امسال ناوگروه ۷۵ نداجا متشکل از ناوشکن تمام ایرانی سهند و ناوبندر مکران، با اقتدار پس از چهار ماه دریانوردی توانست مسافت ۲۳ هزار مایل دریایی را طی کرده و با افتخار پرچم باصلابت جمهوری اسلامی ایران را در رژه دریایی سن‌پترزبورگ کشور روسیه و در آب‌های بین المللی به اهتزاز درآورد که پیام پر مهر و محبت تبریک فرماندهی معظم کل قوا را در پی داشت.

وی افزود: تمامی این موفقیت‌ها به دلیل حضور کارکنان متخصص، غیور و باایمان در نیروی دریایی اتفاق افتاده است.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انشا در مورد امید به زندگی ؛ چندین انشا ادبی و زیبا امید به زندگی