رییس شورای شهر مشهد: ایجاد دسترسی وظیفه بر زمین مانده مدیریت شهری است


رییس شورای شهر مشهد: ایجاد دسترسی وظیفه بر زمین مانده مدیریت شهری است

مشهد- ایرنا- رییس شورای اسلامی شهر مشهد گفت: ایجاد دسترسی برای ساکنان نواحی مختلف شهر لطف نیست بلکه وظیفه‌ای برزمین مانده از مدیران پیشین شهری است.

حسن موحدیان روز یکشنبه در نشست علنی شورای اسلامی شهر مشهد افزود: مشهد ۳۱ هزار و ۳۷۷ هزار معلول دارد که ۳۶ درصد آنها زن و مابقی مرد هستند.
وی خاطرنشان کرد: شهرداری و شورای شهر در این دوره توجه خاصی به مناسب سازی معابر و گذرگاه های شهری خواهد داشت.
موحدیان اضافه کرد: معلولان حقوقی دارند که باید مورد توجه باشد، کارهای خوبی در کمیسیون خدمات شهری آغاز شده است که امیدواریم اقدامات خوبی به ثمر بنشیند.
رییس شورای اسلامی شهر مشهد با تاکید بر نظارت بر ساخت و سازها، افزود: فردا مانور سراسری ایمنی و زلزله برگزار می‌شود، استحکام بنا و مقاوم سازی ساختمانها بسیار مهم است به ویژه در مساجد که محل تجمع افراد است اما مقررات ساختمان در ساخت اغلب آنها لحاظ نشده‌ است.
مدیرعامل جامعه معلولان خراسان رضوی نیز در این نشست اظهار کرد: افراد دارای معلولیت در مشهد مشکلات متعددی برای دسترسی به فضاها و اماکن مختلف شهری دارند.
محمد ایمانی راد افزود: در مشهد به رغم تلاش های خوب صورت گرفته، هنوز مشکلات زیادی وجود دارد، در خیلی از ساختمانها و فضاهای عمومی رمپ وجود دارد اما فقط در حد رفع تکلیف بوده و قابل استفاده نیست، پیاده‌روها بهسازی می شود ولی با وجود هزینه بالا برای معلولان قابل استفاده نیست.
وی اضافه کرد: باید مناسب سازی پروژه‌ها قبل از تحویل از پیمانکار توسط افراد دارای معلولیت بررسی شود تا ایرادات برطرف شود.
ایمانی راد ادامه داد: شهرداری به عنوان یکی از موثرترین مولفه های فرهنگی در مشهد شناخته می‌شود، توقع این است که فرهنگسازی فقط محدود به ایام مناسبتی نشود و در طول سال انجام شود.
۱۳۰ هزار پرونده برای افراد دارای معلولیت در بهزیستی خراسان رضوی تشکیل شده و این استان پس از تهران، دارای بیشترین پرونده در این حوزه است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بهترین و زیباترین شعر درباره جشن خودکار برای کلاس سوم و چهارم ابتدایی