400 میلیارد ریال املاک دولتی خراسان شمالی به فروش می‌ رسد


400 میلیارد ریال املاک دولتی خراسان شمالی به فروش می‌ رسد

بجنورد- ایرنا- مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان شمالی گفت: 19 ملک مازاد بر نیاز دستگاه‌های اجرایی استان به ارزش 400 میلیارد ریال شناسایی شد و به فروش می رسد.

مجید درخشانی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: کارگروه مولدسازی و فروش اموال از سال ۱۳۹۸ تشکیل شده و اموال مازاد را به فروش می رساند و پول ناشی از آن را صرف تکمیل طرح های نیمه تمام می شود.

وی تصریح کرد: املاک مازاد در سامانه تدارکات الکترونیکی دولت (ستاد ایران) بارگذاری و بعد از ۲ بار اگر به فروش نرود در سامانه سازمان خصوصی سازی نیز بارگذاری می شود.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان خراسان شمالی افزود: املاک مازاد استان از دستگاه های اقتصاد دارایی، جهاد کشاورزی، استانداری، تعاون، کار و رفاه اجتماعی، بهزیستی، ثبت احوال و میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شناسایی و در معرض فروش قرار داده شده است.

وی بیان کرد: عمده این املاک در شهرستان های بجنورد، اسفراین و گرمه و جاجرم شناسایی شده است و تاکنون ۲ ملک نیز به ارزش سه میلیارد ریال به فروش رفته و مابقی نیز در مرحله مزایده قرار دارد.

مدیرکل امور اقتصاد و دارایی خراسان شمالی خاطرنشان کرد : متقاضیان خرید این املاک می‌توانند به سامانه تدارک الکترونیکی دولت یا ستاد به نشانی http://setadiran.ir مراجعه و فهرست املاک و نشانی آن‌ها را مشاهده کنند.

به گزارش ایرنا، شناسایی و مولدسازی یا فروش اموال مازاد دولتی مبتنی بر جزء (۲) و (۳) بند (د) تبصره (۱۲) ماده واحده قانون بودجه سال ۱۳۹۹ کل کشور است که آیین‌نامه اجرایی آن را هیات دولت اواخر خرداد ماه تصویب و به استان ها ابلاغ کرد.

مجلس شورای اسلامی بر اساس این ماده واحده به دولت اجازه داده است تا اموال منقول و غیرمنتقول در اختیار دستگاه های اجرایی را که در راستای وظایف ذاتی دستگاه ها مورد استفاده قرار نمی گیرد ، شناسایی و به دو طریق مولد سازی از طریق قرار دادن پشتوانه انتشار اوراق صکوک (اوراق بهادار) از طریق اجاره و یا فروش تعیین تکلیف کند. دولت همچنین تکلیف هر استان را در جدولی با تفکیک مولدسازی یا فروش مشخص کرده است.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


این مرد سنگدل با آبمیوه های سمی به سراغ زائران مشهدی می رفت / مرد اصفهانی تسلیم مرگ شد ...