وزش باد شدید زنجان را در می‌نوردد


وزش باد شدید زنجان را در می‌نوردد

زنجان - ایرنا - کارشناس پیش بینی هوای اداره کل هواشناسی استان زنجان گفت: وزش باد نسبتا شدید تا شدید طی روزهای چهارشنبه و پنجشنبه /10 و 11 آذر ماه جاری/ مناطق مختلف این استان را در می‌نوردد.

حسین سلطانی، روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه زنجان طی ۲۴ ساعت گذشته به عنوان سومین استان سرد کشور ثبت شد، افزود: بر اساس پیش بینی های صورت گرفته از سوی کارشناسان هواشناسی، سرعت وزش باد در برخی ساعات می تواند به میزان ۵۰ تا ۸۰ کیلومتر بر ساعت برسد.

وی با بیان اینکه پنجشنبه /۱۱ آذر ماه جاری/ علاوه بر وزش باد، بارش باران برای استان پیش بینی می شود که می تواند در ارتفاعات و مناطق سردسیر به شکل ریزش برف باشد، اظهار داشت: بارندگی در زنجان تا اواخر وقت پنجشنبه تداوم خواهد داشت.

سلطانی، با بیان اینکه میزان دمای هوا طی روزهای آینده نیز به صورت تدریجی افزایش داشته و تا روز چهارشنبه هوا گرمتر خواهد شد، تصریح کرد: دمای هوای این استان طی روز گرمتر خواهد بود.

این کارشناس هواشناسی گفت: با توجه به روند افزایشی دما و گرمتر شدن هوای استان زنجان، به عموم مردم توصیه می شود میزان دمای سیستم های گرمایشی تنظیم شود تا در مصرف گاز صرفه جویی به عمل آید.

سلطانی، افزود: امروز و فردا /دوشنبه و سه شنبه/ آسمان استان زنجان صاف تا قسمتی ابری خواهد بود و بعدازظهرها نیز وزش باد پیش بینی می شود اما شدت و سرعت آن از روز سه شنبه بیشتر خواهد شد.

وی با بیان اینکه دمای فعلی هوای شهر زنجان صفر درجه سانتیگراد است که نسبت به روز گذشته در همین ساعت تغییری نداشته است، اظهار داشت: طی ۲۴ ساعت گذشته میزان دما از ایستگاه های هواشناسی خیرآباد در شهرستان سلطانیه و گیلوان در شهرستان طارم به ترتیب ۳- و ۲۴+ درجه سانتیگراد گزارش شد که به عنوان نخستین ایستگاه های سرد و گرم این استان بودند.

در حال حاضر استان زنجان از ۵۷ ایستگاه هواشناسی برخوردار است که در چهار باب از این ایستگاه‌ها به صورت شبانه روز و چهار ایستگاه دیگر نیز بطور ۱۲ ساعته، کارشناسان حرفه‌ای مستقرند و داده‌های وضعیت جوی در مابقی ایستگاه‌های استان نیز به صورت خودکار جمع‌آوری می‌شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه زنجان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال روزانه شنبه 8 اردیبهشت 1403