حدود چهار هزار جلد کتاب در طرح پاییزه خراسان شمالی به فروش رسید


حدود چهار هزار جلد کتاب در طرح پاییزه خراسان شمالی به فروش رسید

بجنورد- ایرنا- معاون فرهنگی و امور رسانه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی گفت: سه هزار و 762 جلد کتاب به ارزش 2 میلیارد و 623 میلیون ریال در طرح ملی پاییزه فروش کتاب امسال استان به فروش رسید.

رضا رضایی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه طرح ملی فروش پاییزه کتاب از ۲۹ آبان ماه در خراسان شمالی آغاز شد، اظهار داشت: هشت کتابفروشی استان در این دوره از طرح شرکت کردند.

وی با بیان اینکه سقف مجاز خرید کتاب سه میلیون ریال و سقف یارانه‌ی خرید برای هر خریدار ۶۰۰ هزار ریال تعیین شده بود، گفت: در طرح پاییزه کتاب خریداران می‌توانستند کتاب‌های تالیفی را با یارانه‌ ۲۰ درصدی و کتاب‌های ترجمه‌ای را با یارانه‌ ۱۵ درصدی از کتابفروشی‌های عضو طرح خریداری کنند.

معاون فرهنگی و امور رسانه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی با اشاره به اینکه سال گذشته سه هزار و ۶۹۱ جلد کتاب به ارزش یک میلیارد و ۴۴۹ میلیون ریال در طرح ملی پاییزه فروش کتاب در استان به فروش رسید گفت: در مجموع پارسال تنها پنج کتاب فروشی در این طرح مشارکت داشتند.

رضایی اظهار داشت: مدت زمان اجرای طرح پاییزه کتاب را پنج روز بود و مدت زمان تسویه حساب یک ماه پس از اتمام طرح خواهد بود.

وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از سال ۱۳۹۴، برای هدفمند کردن یارانه نشر طرح های فصلی فروش کتاب را آغاز کرد؛ در این طرح ها کتابفروشی ها می توانند روی فروش کتاب به خریداران تخفیف داده و مبلغ تخفیف داده شده را از وزارت خانه دریافت کنند.

در این طرح‌ها که با نام طرح‌های فروش فصلی مشهور شده‌اند، کتابفروشی‌هایی که شرایط لازم را داشته باشند، پس از ثبت نام، می توانند کتاب‌های خود را که با شرایط تعیین شده مطابقت داشته باشد به خریداران بفروشند.

سرانه مطالعه در خراسان شمالی با میانگین کشوری برابر است. آمار نشر کتاب در کشور نشان می‌دهد که سالانه به ازای هر ایرانی تقریبا ۲ کتاب چاپ می‌شود.

خراسان شمالی با جمعیت ۸۶۳ هزار نفری، جایگاه نخست سرانه فضای کتابخوانی را به نسبت جمعیت خود در کشور دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان شمالی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان