اخبار کوتاه از جنوب آذربایجان‌غربی


اخبار کوتاه از جنوب آذربایجان‌غربی

مهاباد- ایرنا- کشف چهار تن ذرت قاچاق و مهار آتش سوزی تالاب گروس در مهاباد و دستگیری صیاد متخلف در شاهین‌دژ از جمله اخبار کوتاه آذربایجان‌غربی در 24 ساعت گذشته است.

فرمانده انتظامی مهاباد روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در اجرای طرح مبارزه با پدیده شوم قاچاق، ماموران انتظامی حین کنترل خودروهای عبوری به ۲ دستگاه وانت نیسان به ظن حمل کالای قاچاق مشکوک شده و آن‌ها را متوقف کردند.

سرهنگ محمد توحیدی با بیان اینکه در بازرسی از این ۲ خودرو، چهار تن نهاده دامی از نوع ذرت بدون مجوز و توزیع خارج از شبکه کشف و ضبط شد، افزود: برابر اعلام کارشناسان مربوطه، ارزش محموله کشف شده ۱۲۰ میلیون ریال برآورد شده است.

وی اظهار داشت: در این زمینه ۲ دستگاه خودرو توقیف و ۲ متهم دستگیر که پس از تشکیل پرونده مقدماتی تحویل مراجع قضایی شد.

وی بیان کرد: شهروندان در صورت مشاهده هر گونه قاچاق کالا و ارز، موضوع را به فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ گزارش دهند و همچنین سامانه ۱۹۷ پلیس آماده دریافت نظرات، پیشنهادات و تقدیر شما شهروندان از عملکرد پلیس است.

آتش سوزی تالاب "گروس" مهاباد پس از یک ساعت مهار شد

رئیس اداره حفاظت محیط زیست مهاباد گفت: آتش سوزی پوشش گیاهی و نیزارهای حاشیه تالاب "گروس" مهاباد پس از یک ساعت تلاش قرق بانان و آتش نشانان مهار شد.

فاروق سخنور افزود: آتش سوزی در نیزارها و پوشش گیاهی تالاب گروس که از اواسط ظهر شروع شده بود با واکنش سریع یگان حفاظت و قرق بانان تالاب کانی برازان و اعزام ۲ دستگاه آتش نشانی از شهرستان مهاباد پس از یک ساعت تلاش مهار شد.

وی اضافه کرد: بی توجهی چوپانان و خشکسالی‌های اخیر و خشک شدن تالاب‌ها در سال جاری موجب بروز چندین آتش سوزی در سواحل جنوبی پارک ملی دریاچه ارومیه در حوزه مهاباد شده است.

سخنور اظهار کرد: برای مهار آتش سوزی ۲ دستگاه آتش نشانی، یک دستگاه متعلق به شهرداری مهاباد و یک دستگاه متعلق به دهیاری "قم قلعه" و همچنین یگان حفاظت و قرق بانان مستقر در سایت پرنده نگری تالاب کانی برازان حضور داشتند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست مهاباد گفت: با توجه به بررسی‌های انجام شده متاسفانه حدود ۲ هکتار از پوشش گیاهی تالاب "گروس" در آتش سوخته است.

یک صیاد متخلف در شاهین دژ دستگیر شدند

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شاهین دژ گفت: یک صیاد متخلف در حاشیه رودخانه زرینه رود این شهرستان هنگام صید غیرمجاز ماهی دستگیر شد.

وحید چمنی افزود: یگان حفاظت محیط زیست این شهرستان در حین گشت و کنترل در حاشیه رودخانه زرینه رود در محدوده روستای "قیزکورپی" این صیاد متخلف را هنگام صید ماهی دستگیر کردند.

وی بیان کرد: از این فرد متخلف سه رشته تور دام ماهیگیری سایر اداوات صید کشف و ضبط شد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان شاهین دژ با بیان اینکه این فرد پس از تشکیل پرونده جهت رسیدگی به مراجع قضایی تحویل شد، گفت: هر ساله تعداد زیادی از صیادان منطقه به صورت غیرمجاز در این رودخانه مشغول صید ماهی رودخانه ای می شوند که این امر موجب کاهش شدید جمعیت این نوع ماهی ها می شود.

وی اضافه کرد: صیادان و ماهیگیران باید از هر گونه صید غیرمجاز خودداری کنند چرا که در صورت مشاهده، با متخلفان برخورد جدی به عمل خواهد آمد.

به گزارش ایرنا، رودخانه زرینه رود جزو رودخانه های دائمی آذربایجان غربی و یکی از پرآب ترین آنها به شمار می رود و مهمترین تامین کننده آب دریاچه ارومیه است.

شهرستان شاهین دژ در جنوب استان آذربایجان غربی قرار دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اولین تصاویر از دو تروریستی که در حمله پهپادی نیروهای امنیتی ایران به هلاکت رسیدند