اجرای 2طرح فناورانه تولید آفت کُش های گیاهی در کهگیلویه و بویراحمد


اجرای 2طرح فناورانه تولید آفت کُش های گیاهی در کهگیلویه و بویراحمد

سرپرست جهاد دانشگاهی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: در یک اقدام بی سابقه 2 طرح فناورانه تولید آفت کُش های گیاهی و آنتی بیوتیک های با پایه گیاهی برای طیور در کهگیلویه و بویراحمد در حال اجرا بوده و مشابه آنها نیز تاکنون در کشور وجود ندارد.

سید داود موسویان در بازدید از پروژه ساخت کارخانه تولید آفت کُش های گیاهی فناورانه و دانش بنیان در شهر گچساران افزود: هر ۲ طرح جزو طرح‌های فناورانه ملی این استان بوده و به عنوان یک طرح نو و جدید برای نخستین بار در کشور از سوی جهاد دانشگاهی استان اجرا می شوند.

وی اظهارکرد: عملیات اجرایی این ۲ طرح از مهرماه ۱۳۹۹ در زمینی به مساحت پنج هزار ۷۰۰ مترمربع در شهرک صنعتی "چهاربیشه" شهرستان گچساران آغاز شد.

سرپرست جهاد دانشگاهی استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: میزان پیشرفت فیزیکی این ۲ طرح هم اکنون حدود ۵۰ درصد است و قرار بود اسفند ماه سال گذشته تکمیل، افتتاح و وارد مدار تولید شوند. سعی می شود که این ۲ طرح تا ۶ ماه نخست سال آینده تکمیل، افتتاح و به بهره برداری برسد.

موسویان تصریح کرد: تکمیل و افتتاح این ۲ طرح و ورود آنها به مدار تولید جزو اولویت های مهم کاری مسئولان جهاد دانشگاهی کهگیلویه و بویراحمد است.

وی ادامه داد: بودجه مورد نیاز برای اجرای این ۲ طرح از محل اعتبارات ملی تأمین شده و میزان آن نیز ۱۴میلیارد تومان است.

سرپرست جهاد دانشگاهی کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: با بهره برداری از این ۲ طرح برای۴۰ نفر اشتغالزایی مستقیم و بیش از ۱۰۰ نفر اشتغالزایی غیرمستقیم ایجاد می شود.

موسویان با بیان اینکه این ۲ طرح در شهرک صنعتی چهاربیشه شهرستان گچساران قرار دارند که خط تولید آنها با یکدیگر متفاوت است، تاکید کرد: متولی اجرای این ۲ طرح جهاد دانشگاهی استان کهگیلویه و بویراحمد بوده و داشتن پایه گیاهی نیز نقطه اشتراک آنهاست.

اجرای 2طرح فناورانه تولید آفت کُش های گیاهی در کهگیلویه و بویراحمد

موسویان بیان کرد: پیش بینی می شود که این ۲ طرح به دلیل برخورداری از مزایای متعدد موفقیت آمیز بوده و با استقبال چشمگیری نیز مواجه شوند و با اجرای یان دو فناورانه استان کهگیلویه و بویراحمد به قطب فرآوری گیاهان دارویی کشور در زمینه اسانس و عصاره تبدیل خواهد شد.

وی اظهارکرد: آفت کُش‌های تولیدی بر پایه فرمولاسیون گیاهی مشکلات زیست محیطی فراوانی که آفت کُش‌های شیمیایی کنونی موجود در بازار دارند را نخواهند داشت و بدون آنکه به محیط زیست و انسان‌ها آسیب بزنند برای از بین بُردن آفت‌های گیاهی مورد استفاده قرار می گیرند.

وی افزود: طیور پس از ابتلا به انواع بیماری‌ها نیازمند مصرف آنتی بیوتیک می شوند و همین امر نیز تأثیرات منفی بر روی بدن و سلامت انسان‌ها به عنوان مصرف کنندگان گوشت آنها می گذارد.

به گزارش ایسنا، موسویان بیان کرد: در حای که با استفاده از آنتی بیوتیک‌های با پایه گیاهی برای طیور در سال‌های آینده شاهد اینگونه تأثیرات منفی در بدن و سلامت انسان‌ها به عنوان مصرف کنندگان گوشت نیستیم.

گفتنی است که سرپرست جهاددانشگاهی استان کهگیلویه و بویراحمد در اولین هفته شروع بکار خود علاوه بر بازدید از روند اجرایی عملیات ساخت کارخانه این دو طرح فناورانه از مراکز آموزش کوتاه مدت گچساران و دهدشت بازدید کرد.

اجرای 2طرح فناورانه تولید آفت کُش های گیاهی در کهگیلویه و بویراحمد

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کهگیلویه و بویراحمد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


معما / زیر 10 ثانیه نسبت فامیلی ما رو حدس بزنید !!