فرهنگ‌سازی گسترده مدیریت مصرف برق در مدارس یزد


فرهنگ‌سازی گسترده مدیریت مصرف برق در مدارس یزد

گسترش فرهنگ مصرف بهینه انرژی با مشارکت دانش آموزان یزدی طی تفاهم‌نامه‌ی همکاری میان شرکت توزیع نیروی برق و آموزش و پرورش استان، کلید خورد.

«عبدالحمید عباس شیاری» در مراسم امضای این تفاهم‌نامه همکاری، ضمن اشاره به فعالیت‌های سال‌های اخیر این شرکت در حوزه فرهنگ‌سازی، افزود: شرکت توزیع نیروی برق با بهره‌گیری از ابزارهای متنوع انگیزشی و در قالب گروه‌های هنری، برنامه‌هایی ویژه‌ای را در سطح مدارس استان اجرایی خواهد کرد.

وی ابراز کرد: هزینه‌ای که در حوزه فرهنگ‌سازی می‌شود، در آینده برای کاهش هزینه‌های تولید برق موثر خواهد بود.

شیاری رعایت الگوی مصرف برق را نیازمند آموزش همگانی دانست و متذکر شد: سنین تحصیل در مقطع ابتدایی، بهترین زمان برای فرهنگ سازی و آموزش غیر مستقیم دانش آموزان است.

وی فراگیری سریع، اثربخش و اشاعه فرهنگ صحیح مصرف بهینه در خانواده‌ها را مورد تاکید قرار داد و اظهار کرد: ساخت انیمیشن و تیزرهایی با عنوان «بابا برقی» در دو دهه گذشته، نقش بسزایی در کاهش مصرف داشت و در ذهن‌ها ماندگار شد.

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان در پایان فرهنگ‌سازی در مدارس از یک دهه گذشته توسط شرکت توزیع برق را از جمله فعالیت‌های شاخص برشمرد و گفت: آموزش غیرمستقیم از طریق نمادهای ترویجی در استان یزد در قالب طرح‌های مدیر انرژی در خانه و برق یاران کوچک، تاثیر بسزایی در کاهش مصرف برق منازل داشته است.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه یزد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اولین تصاویر از دو تروریستی که در حمله پهپادی نیروهای امنیتی ایران به هلاکت رسیدند