هواشناسی سمنان به خاطر سرما و کولاک هشدار زرد اعلام کرد


هواشناسی سمنان به خاطر سرما و کولاک هشدار زرد اعلام کرد

سمنان- ایرنا- اداره کل هواشناسی استان سمنان با پیش‌بینی باران، برف و کولاک به همراه کاهش 10 درجه‌ای دمای هوا هشدار زرد اعلام کرد.

مدیرکل هواشناسی استان سمنان روز چهارشنبه به ایرنا افزود: بر اساس تحلیل آخرین تصاویر ماهواره‌ای و نقشه های پیش یابی، پیش بینی شرایط جوی روزهای آتی متاثر از سامانه ناپایدار جوی تغییر خواهد کرد.

ایرج مصطفوی در توصیف سامانه مورد انتظار گفت که فعالیت سامانه بارشی از بعدازظهر پنجشنبه آغاز می شود و نوع مخاطره آن از نوع بارش باران و برف، مه آلودگی و احتمال کولاک، کاهش دید افقی، وزش باد نسبتا شدید، پیش‌بینی می‌شود.

وی با اشاره به درپیش بودن کاهش محسوس دمای هوا در روزهای آینده در استان سمنان، افزود: دمای هوا بین ۵ تا ۱۰ درجه سانتیگراد در بیشتر نقاط استان کاهش می یابد.
مصطفوی منطقه اثر فعالیت این سامانه جوی را به صورت بارش باران و برف و مه آلودگی و احتمال کولاک در ارتفاعات و نواحی شمالی و به صورت بارش باران در غالب نقاط استان بیان کرد.

مدیرکل هواشناسی استان سمنان ابراز داشت: وزش باد نسبتا شدید در برخی نقاط به ویژه نواحی شمالی، دیگر مساله جوی متاثر از حضور این سامانه ناپایدار در استان دور از انتظار نیست.

امکان اختلال در تردد در محورهای شمالی به دلیل بارش باران و برف و کاهش دید در در اثر مه آلودگی، احتمال جاری شدن رواناب و سیلابی شدن مسیلها و رودخانه های فصلی، مهمترین مخاطرات قابل پیش‌بینی ناشی از فعالیت این سامانه ناپایدار جوی در روزهای آینده در استان سمنان است.

مصطفوی زمان پایان فعالیت این سامانه ناپایدار جوی را اواخر جمعه دوازدهم آذر ۱۴۰۰ عنوان و اضافه کرد: پرهیز از کوهنوردی و صعود به ارتفاعات، احتیاط در تردد در مسیر نواحی کوهستانی، مجهز بودن رانندگان به تجهیزات زمستانی، لایروبی جویها، آبراها و مسیلها، خودداری از توقف در حاشیه رودخانه ها و مسیلها، مصرف بهینه حامل‌های انرژی، مهمترین توصیه ها و هشدارهای هواشناسی برای روزهای آینده است.

وی با اشاره به کمینه و بیشینه دمای هوای شهر سمنان امروز به میزان ۹ و ۱۷ درجه سانتیگراد، ادامه داد: روند کاهشی دما طی روزهای آینده ادامه دارد و روز شنبه رضوان دمای زیر ۶ و شهمیرزاد دمای زیر پنج درجه سانتیگراد را در پیش دارند.

مدیرکل هواشناسی استان سمنان درباره وضعیت جوی امروز چهارشنبه در استان گفت: با توجه به جو پایدار همراه با افزایش ابر، در نواحی غربی، مرکزی و صنعتی استان غلظت غبار و آلاینده‌های جوی حاکم خواهد بود و از فردا شرایط جوی تا روز شنبه تغییر می کند.



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم / خواستگاری واقعی مرد متاهل از مریم مومن ! / من زاپاس هیچ زنی نمیشم !