باید سرمایه‌های انسانی را تقویت کنیم


باید سرمایه‌های انسانی را تقویت کنیم

حبیبی گفت: نیرو‌های انسانی مهم‌ترین سرمایه‌های جامعه هستند که باید به تقویت و پرورش آن‌ها بپردازیم.

عزیزالله حبیبی رئیس دانشگاه خوارزمی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، درباره مهاجرت نخبگان گفت: نیرو‌های انسانی مهم‌ترین سرمایه‌های کشور هستند که باید آن‌ها را تقویت و توانمند کنیم تا به صورت متخصص پرورش یابند و بتوانند بعد از تحصیل به جامعه خدمت کنند.

او افزود: دانشگاه‌ها به خصوص دانشگاه‌های دولتی در قسمت تربیت فارغ التحصیلان دانشگاهی با اطلاعات خوب تئوریک و توانمندی‌های عملی و آزمایشگاهی نقش خود را به خوبی ایفا می‌کنند.

حبیبی تصریح کرد: دانشجویان بعد از فارغ التحصیلی با چالش‌های زیادی رو به رو می‌شوند و این موضوع به صورت مستقیم به دانشگاه‌ها مربوط نیست، یعنی دانشگاه امکانات و ظرفیت و مقررات زیادی را در دسترس ندارد تا دانشجو را در درون دانشگاه نگهدارد.

باید تسهیلات مناسبی را جهت رشد فارغ التحصیلان دانشگاهی ایجاد کنیم

رئیس دانشگاه خوارزمی ادامه داد: اگر از طریق ظرفیت دانشگاه ها، پژوهشگاه ها، مراکز تحقیقاتی و شرکت‌های دانش بنیان بتوانیم تسهیلاتی را فراهم کنیم تا آن‌هایی که سربازی دارد یا ندارند و بعد از دکتری ظرفیت علمی دارند، بتوانند در قالب پژوهشگر طی چند سال در کنار دانشگاه‌ها و استادان کار تحقیقاتی انجام دهند. همچنین باید تسهیلاتی مناسب برای زندگی آن‌ها در زمینه وام، مسکن، ازدواج و ... به دانشجویان اختصاص یابد تا بتوانند با امنیت کامل زندگی کنند و افق مشخصی برای کار‌های علمی خود داشته باشند که به تناسب آن رشته بتوانند کار تحقیقاتی، پژوهشی و فناورانه و کار در شرکت‌های دانش بنیان یا حتی در شرکت‌های تولیدی را انجام دهند.

حبیبی گفت: باید این ظرفیت را در کشور ایجاد کرد، هر چند معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تا حدودی ما را حمایت می‌کند و دانشگاه‌ها دارای صندوق پژوهش و نوآوری، مراکز رشد و شرکت‌های دانش بنیان هستند، اما آن‌ها توانایی زیاد مالی ندارند تا بتوانند تمام نیاز‌ها را پاسخ دهند، طبیعتاً باید در این قسمت مقررات جدیدی تدوین شود و توانمندی‌های مالی در اختیار مراکز علمی قرار بگیرد تا افراد بتوانند در ایران ماندگار شوند و سهمیه لازم هم برای استخدام اعضای هیئت علمی افزایش یابد، گفتنی است که بدون شک بهترین و بالاترین نیرو‌ها می‌توانند به عنوان هیئت علمی جذب دانشگاه‌های دولتی شوند تا بتوانند به ثبات شغلی و کاری جدیدی برسند.

بیشتر بخوانید

امتحانات دروس حضوری به همان شیوه برگزار می‌شوند

انتهای پیام/


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

بروزرسانی تلگرام با افکت‌های نمایشی برای پیام‌ها و دسترسی به هشتگ‌ها!