به گزارش ایرنا محمد مهرافزون روز دوشنبه در نشست بررسی مسایل و مشکلات بازگشایی مدارس افزود: مدیران موفق، با مثبت اندیشی و تحول در آموزش و تنوع در پرورش، مدارسی نتیجه گرا و فرآیندگرا را با هدف تحقق بیانیه گام دوم انقلاب دایر می کنند.
وی اظهار داشت: نقش مدیر توانمند، هدفمند و هنرمند در رشد و بالندگی محیط های آموزشی انکار ناپذیر است.
وی ادامه داد: مدیران با درایت با امکانات موجود و حتی اندک به بهترین شکل می توانند موفقیت و دستاوردهای خوبی را در زمینه های آموزشی، پرورشی، فرهنگی و عمرانی برای مدرسه به ارمغان آورند .
مهرافزون با تاکید بر اینکه مدیران مدارس باید برای حل و فصل مسائل، زبانی گویا داشته باشند افزود: برای ارزیابی توانمندی و شایستگی مدیران شاخص های متفاوتی وجود دارد که می توان یک مدیر را از لحاظ لیاقت، جسارت، درایت و متانت سنجید و توانمندی های او را در قدرت برنامه ریزی، قاطعیت در تصمیم گیری های منطقی، بینش و دانش ارزیابی کرد.
وی با بیان اینکه مدارس سالم، پویا و شاد نتیجه گرا و فرآیندگرا هستتد اظهار داشت: تحول و تنوع ۲ واژه مهم در سند تحول بنیادین هستند و هرگاه مدیری این ۲ را مورد توجه داشته باشد می تواند مجموعه آموزشی خود را به سمت اهداف آموزشی و در نهایت سند تحول بنیادین سوق دهد.