ساماندهی اسکله صیادی کیش آغاز شد


ساماندهی اسکله صیادی کیش آغاز شد

کیش - ایرنا - ساماندهی اسکله صیادی جزیره کیش به عنوان بخشی از مطالبات مردم بومی این جزیره از دولت سیزدهم آغاز شد.

به گزارش ایرنا، سرپرست شرکت توسعه و مدیریت بنادر و فرودگاه های منطقه آزاد کیش روز دوشنبه با اعلام این خبر به رسانه ها اظهار داشت: این اقدام در راستای مطالبات مردم بومی از دولت سیزدهم در جریان سفر سه روزه مشاور رییس جمهوری به کیش انجام می شود و در قالب این طرح مشکلات این اسکله مرتفع خواهد شد.
عزت اله محمدی افزود: در گام نخست نسبت به اختصاص زمینی به مساحت سه هزار متر مربع برای ایجاد پارک قایق ها و شناورهای که در حوزه صیادی فعالیت می کنند اقدام شد که در مدت سه روز آینده این گام به پایان می رسد.
وی یادآور شد: در حوزه روشنایی که ساعاتی از شب در اسکله صیادی میرمهنا مشکلات عدیده ای را به وجود آورده بود با تعمیر روشنایی و سه برج نور در این اسکله با هدف تامین ایمنی و امنیت احداث شد.
محمدی با اشاره به نصب تعداد ۱۰ پایه دوربین در اسکله اظهار داشت: با توجه به موقعیت در این پایه ها ۲۴ دستگاه دوربین نصب شده تا در تمام نقاط حوضچه و خشکی دید کافی وجود داشته باشد.
وی در خصوص تامین مایحتاج اتباع خارجی که در داخل لنج های صیادی فعالیت می کنند، افزود: اتباع خاجی برای تامین مایحتاج خود با مشکلاتی عدیده ای مواجه بودند که با راه اندازی کافی شاپ و سوپر مارکت در اسکله صیادی مایحتاج اولیه آنها از این طریق تامین می شود و دیگر نیازی به ترک لنج و مراجعه به سطح شهر نیستند.
سرپرست شرکت توسعه فرودگاه و بنادر راه اندازی سردخانه در اسکله صیادی میرمهنا را از دیگر اقدامات در این حوزه اعلام کرد و اظهار داشت: با دستور سرپرست سازمان منطقه آزاد کیش، بخش خصوصی این مهم را در دستور کار قرار داده است و ظرف ۱۰ روز آینده یخچال زیر صفر و بالای صفر راه اندازی می شود و محوطه آن نیز در حال آماده سازی است.
وی از آغاز عملیات آسفالت برای تردد قایق ها از رمپ های شرقی و غربی به سمت خشکی، گفت: کل محوطه یک هزار و ۵۰۰ متر مربع آسفالت گرم نیاز داشت که در حوزه اسکله انجام شد و خود محوطه نیز در حال انجام است.
محمدی اضافه کرد: با ساماندهی ۱۰ هکتار از فضای خشکی و انتقال مواد زائد به خارج از بندر و مباحثی که می تواند در خصوص ایمنی و آلودگی زیست محیطی این منطقه تاثیر گذار باشد مورد توجه قرار گرفته و گام های موثری در این زمینه برداشته می شود.
وی یادآور شد: طرح لایروبی در این منطقه آماده شده و منتظر دستور حوزه معاونت عمرانی سازمان هستیم و با توجه به حجم کار این مهم از طریق فرایند مناقصه عملیاتی خواهد شد.
وی در رابطه با صدور مجوزهای صیادی در این منطقه نیز گفت: ساماندهی شناورهایی که از نظر شیلات فاقد مجوز هستند در دستور کار قرار گرفته و با اتخاذ تصمیمات شیلات و شناسایی تعدادی از صیادانی که می توانند مجوز دریافت کنند، اقدام خواهد شد.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید


عکس نوشته و متن روز جهانی دوقلوها | 25 عکس نوشته و پیامک تبریک روز جهانی دوقلوها