فعالیت شبکه جهادی مدارس با همکاری مساجد شهرری/ تدارک مفصل بچه‌های مسجد برای فاطمیه


فعالیت شبکه جهادی مدارس با همکاری مساجد شهرری/ تدارک مفصل بچه‌های مسجد برای فاطمیه

حجت‌الاسلام موسوی با اشاره به تشکیل شبکه جهادی مدارس شهرری گفت: انجام فعالیت‌های فرهنگی، مذهبی و جهادی با مشارکت دانش آموزان از محورهای فعالیتی این شبکه است. برای ایام فاطمیه نیز این شبکه برنامه‌های مفصلی را تدارک دیده است.

حجت الاسلام «سید محمدحسن موسوی» در گفت وگو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان از راه اندازی شبکه جهادی مدارس شهرری خبر داد و اظهار کرد: پس از شیوع بیماری کرونا 32 مسجد محوری شهرری برای مبارزه با ویروس کرونا در موج سوم این بیماری شبکه ای را تشکیل و تلاش برای مهار این بیماری کردند و پیرامون تقسیم کار و تخصصی کردن فعالیت های مساجد منطقه در خدمت رسانی به مردم تصمیم گیری انجام شد.

مدیر شبکه جهادی مدارس شهرری بیان کرد: با توجه به موفقیت شبکه جهادی مساجد که با احصای نیازهای خانواره های محله شهرری صورت گرفته بود، امسال هم تلاش کردیم با راه اندازی شبکه جهادی مدارس در شهرری با بهره گیری از ظرفیت دانش آموزان، ضمن تقویت پیوند دانش آموزان با مسجد، از آنها در برنامه هایی مختلفی بهره بگیریم.

حجت الاسلام موسوی با بیان اینکه در فاز اول فعالیت شبکه جهادی مدارس، با همکاری شش مدرسه فعالیت های فرهنگی، جهادی و مذهبی در سطح منطقه شهرری اجرا می کنیم، گفت: به مناسبت ایام فاطمیه بنا داریم که با همکاری این شبکه جهادی ویژه برنامه «نوگلان فاطمی» را در مدارس اجرا کنیم و اجرای سرود توسط دانش آموزان در میادین شهرری، اجرای مراسم عزاداری با حضور دانش آموزان در یکی از امامزادگان شهرری، اطعام نیازمندان، کاروان های اقامه عزای در قالب این ویژه برنامه انجام شود.

وی خاطر نشان کرد: در سال گذشته این ویژه برنامه به دلیل شرایط بحران کرونا با رعایت پروتکل های بهداشتی با حضور چهار هزار دانش آموز برگزار شد و در بستر فضای مجازی نیز برنامه هایی همچون منابر فاطمی، مرثیه سرایی تدارک دیده شد،اما امسال با توجه به بهتر شدن شرایط سعی می کنیم، این برنامه را با شکوه تر و در قالب کاروان اقامه عزا در شهرری برگزار کنیم.

مدیر شبکه جهادی مدارس شهرری با اشاره به دیگر محورهای فعالیتی شبکه جهادی مدارس گفت: سعی کردیم طرحی را تحت عنوان «والدگری» برای والدینی که کودکان زیر هفت سال دارند، اجرا و در زمینه تربیت و پرورش فرزند با حضور کارشناسان مباحثی را به آنها ارایه کنیم.

مسئول مدارس امین شهرری به فعالیت های جهادی که توسط این گروه جهادی به محرومین شهرری انجام می شود نیز اشاره و ابراز کرد: با همکاری دانش آموزان مقاطع دبیرستان فعالیت های جهادی و اعزام به مناطق محروم برای کمک رسانی به اقشار بی بضاعت را انجام می دهیم، تا دانش آموزان ضمن آموزش در بخش های فنی، مهارتی، عمرانی و مهارتی بتوانند در فعالیت های جهادی مشارکت داشته باشند.

حجت الاسلام موسوی خاطرنشان کرد: در بحث شبکه های جهادی که در موج سوم کرونا در شهرری شکل گرفت شاهد بودیم که همه مساجد ظرفیت و توانمندی‌شان را به کار گرفتند و کمبودهای موجود در بحث ماسک، تهیه آبمیوه برای بیماران کرونایی و کادر درمان، تهیه کپسول اکسیژن، سبدهای معیشتی، ضدعفونی کردن معابر و خیابان ها را برطرف کردند و امید داریم که شبکه جهادی مدارس نیز با رصد مشکلات و کاستی های منطقه شهرری گامی در جهت رفع و پیگیری مشکلات بردارند.

پایان پیام/40

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مساجد و کانونها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


رونمایی از ورژن دخترانه یوسف صیادی به سبک حامد آهنگی/ این بشر گوله نمکه + فیلم