مشکلات اقتصادی با تکیه بر علم و دانش حل می شود


مشکلات اقتصادی با تکیه بر علم و دانش حل می شود

تهران – ایرنا - معاون پارلمانی رئیس جمهوری با بیان اینکه دانشگاه‌ مرکز علم است و غربی‌ها به دنبال انحصار علم هستند، گفت: ایران باید از جهت علمی به رشد و پویایی دست یابد و انتظار می‌رود مشکلات اقتصادی نیز با تکیه بر علم و دانش مرتفع شود.

سید محمد حسینی روز سه شنبه در مراسم گرامیداشت روز دانشجو که با حضور جمعی از مسئولان شهرستان دماوند و دانشجویان در سالن اجتماعات دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن برگزار شد با بیان اینکه فلسفه روز دانشجو مربوط به ۶۸ سال قبل است، اظهار داشت: تاکید مقام معظم رهبری این است که دانشجویان باید با تاریخ معاصر آشنا شده و کسانی که تاریخ را ندانند در تحلیل رویداد و حوادث با مشکل مواجه خواهند شد.

وی افزود: دولت وقت به دنبال ملی شدن صنعت نفت و آمریکا به دنبال تسلط بر کشور بود، اما دانشگاه به عنوان یک سنگر، نسبت به این موضوع واکنش نشان داد که موجب شد خون چندین دانشجو بر زمین دانشکده فنی دانشگاه تهران ریخته شد؛ خصومت آمریکا از همان‌ زمان نشات گرفته و اقدامات علیه ایران از آن زمان تاکنون تداوم یافته است.

این مقام مسئول با اشاره به ضرورت یادآوری رسالت دانشجو و حفظ ارتباط مسئولان با دانشگاه‌ها، گفت: مسئولان در بین مردم و دسترس آن‌ها قرار دارند؛ در سنوات گذشته خسارات متعددی وارد شد و تحرک و پویایی فعلی وجود نداشت و رکود بر کشور حاکم بود.

معاون پارلمانی رئیس جمهور تاکید کرد: در حال حاضر این تلاش‌ها و پیگیری‌ها چه در بحث واردات واکسن و چه در خصوص دیگر مسائل از قبیل فروش نفت موثر واقع شده است.

حسینی با اشاره به ضرورت افزایش تعاملات و بهبود شرایط برای مردم خاطرنشان کرد: برنامه های کوتاه، میان و بلند مدتی داریم که تحولات خوبی در معیشت مردم، اقتصاد و روابط بین الملل ایجاد خواهدکرد.

معاون پارلمانی رئیس جمهور با اشاره به برخی مولفه‌های مورد تاکید مقام معظم رهبری برای دانشجویان، بیان داشت: نخستین موضوع تهذیب نفس و خودسازی است و دانشجویان باید به خود از جهات مختلف توجه کنند؛ اگر انسان آگاهی عمیق، معرفت و شناخت درست داشته باشد در مسائل مختلف، کمتر دچار انحراف خواهد شد.

وی با بیان اینکه‌ بحث علم و دانش از موضوعات مورد تاکید مقام معظم رهبری است، گفت: عدالت خواهی، آرمان گرایی و انصاف از دیگر موضوعات مورد تاکید ایشان به دانشجویان است که باید در دستور کار قرار گیرد.

مشکلات اقتصادی با تکیه بر علم و دانش حل می شود

بزودی سند تحول دولت رونمایی خواهد شد

معاون پارلمانی رئیس جمهور همچنین در ادامه این مراسم در پاسخ به سئوالات دانشجویان، در خصوص برنامه دولت برای حل مشکلات جوانان و اشتغال، گفت: فعالیت دولت در این خصوص آغاز و با تشکیل کارگروه شورای اشتغال تقسیم کار انجام شده است؛ موضوع اشتغال نباید صرفا به کار اداری ختم شود و دانشجویان باید به دنبال کار آفرینی باشند و دولت هم در راستای اعطای تسهیلات کمک خواهد کرد.

وی با بیان اینکه بیشترین مشکل ناشی از تورم و عدم همخوانی درآمد و هزینه است، گفت: در بودجه‌ای که در یکشنبه هفته آینده تقدیم مجلس خواهد شد، موضوعات به دقت در نظر گرفته شده و با برنامه ریزی شرایط بهتری رقم خواهد خورد.

حسینی با تاکید بر اینکه در گذشته کار مبنایی و با پایه و اساس صورت نمی‌گرفت، تصریح کرد: کار اصلی دولت از سال آینده و با بودجه‌ای که توسط این دولت طراحی شده، آغاز می شود.

معاون پارلمانی رئیس جمهور در ادامه با اشاره به اینکه تیم مذاکره کننده با برنامه، تخصص‌های گوناگون و اختیارات کامل حضور دارند، عنوان کرد: ما باید کشور را اداره کنیم و نمی توانیم معطل بگذاریم و کارها با جدیت پیگیری خواهد شد.

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه نباید با موضع ضعف در مذاکرات ورود کنیم، خاطر نشان کرد: ابتکار عمل در دست جمهوری اسلامی ایران است و امیدواریم نتیجه بهتری نسبت به گذشته حاصل شود.

وی اضافه کرد: غربی‌ها می‌دانند که‌ جمهوری اسلامی ایران انسجام یافته و همه کنار هم هستند و دوگانگی وجود ندارد؛ این بازه زمانی فرصتی استثنایی برای خدمت به مردم است.

حسینی با بیان اینکه به زودی سند تحول دولت رونمایی خواهد شد، گفت: در این سند محورهای فعالیت مشخص است و برنامه‌ها جمع بندی شده و دانشجویان باید به این سند اشراف داشته و از هر دستگاه برای تحقق موضوعات مطالبه گری کنند و مطالبه به حق داشته باشند.

معاون پارلمانی رئیس جمهوری همچنین درخصوص مشکل مربوط به کمبود آب با بیان اینکه این موضوع صرفا مربوط به چند ماه اخیر نیست، گفت: بررسی های لازم در این خصوص در حال انجام است و راهکار حل مشکل اتخاذ خواهد شد؛ باید حرکت و تلاش کنیم و اگر بخواهیم دست روی دست بگذاریم نتیجه ای حاصل نخواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه هیچ ملتی با تن پروری به جایی نرسیده و همه باید دست به دست هم دهیم، افزود: نسل های قبل اقدامات بزرگی را انجام داده و شرایط دشوارتری نسبت به زمان حال داشتند؛ در زمان جنگ تحمیلی هیچ‌گونه امکاناتی نداشتیم و با دست خالی در مقابل دشمن ایستادیم و کشور را به این وضعیت رساندیم.

این مقام مسئول عنوان کرد: قطعا در مقطعی هستیم که نیاز به مهارت داریم و دانشگاه های فنی و حرفه ای میتوانند مفید باشند و این نگاه باید به مدارس نیز تسری پیدا کند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه تهران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید