حوزه‌های علمیه باید تقویت شوند


حوزه‌های علمیه باید تقویت شوند

امام جمعه بوشهر گفت: حوزه‌های علمیه باید تقویت شوند و همه نگاه‌ها باید به سمت پرورش هادیان دین و معماری الگوهای دین باشد.

آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری روز چهارشنبه در آیین اختتامیه هفتمین کنگره علمی پژوهشی علامه بلادی بوشهری (ره) اظهار کرد: تاریخ روحانیت استان بوشهر باشکوه و همراه با شاخصه‌های عالمیت دین بوده است.

وی اضافه کرد: علما دین رسالت و مسئولیت مهم و سنگینی بر عهده دارند، کسی که تعلیم و آموزش دین خدا دارد و به آن عمل می‌کند این شخصیت در تراز عرشی و شخصیت عظیم الهی قرار دارد.

امام جمعه بوشهر یادآور شد: این استان تاریخی بسیار پرشکوه در عرصه روحانیت جهان اسلام و جایگاه بزرگ حوزوی در جهان دارد که این جایگاه در مقطعی فراموش شد و یا آن را به فراموشی سپردند البته انگلیسی‌ها نقشی موثری در این عرصه داشته است.

صفایی بوشهری عنوان کرد: با این حال با اقدام‎ های صورت گرفته ظرفیت حوزوی استان بوشهر در طول ۱۰ سال گذشته به‌خوبی احیا شده است .حوزه‌های علمیه باید تقویت شوند، مورد توجه ویژه قرار بگیرند و همه نگاه‌ها باید به سمت پرورش هادیان دین و معماری الگوهای دین باشد.

وی بیان کرد: برگزاری کنگره علامه بلادی برای رشد در عرصه‌های علمی و پژوهشی است و اکنون ظرفیت حوزوی استان بوشهر بخوبی در خدمت حوزه‌های آموزش و پرورش، دانشگاه و حوزه علمیه استان بوشهر درآمده است.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر خاطر نشان کرد: مردم‌دوستی، مردم‌داری و پرهیز از دنیاگرایی، شهرت و ثروت از صفات مکتب روحانیت استان بوشهر است و حرکت روحانیت در این استان همواره بر برمدار ترسیم شده از سوی امام راحل حرکت می‌کند و این رویکرد در تمامی فعالیت‌های آنان مشهود است.

دبیر هفتمین کنگره علمی پژوهشی علامه بلادی بوشهری نیز در این آیین گفت: این کنگره از سال ۱۳۹۱ کار خود را با ابتکار آیت‌الله صفایی بوشهری نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه آغاز کرد در این راستا ۱۳ آذر روز شهادت شهید عاشوری را بنام روز روحانیت استان بوشهر نامگذاری کرد و نخستین برنامه تحت عنوان تجلیل از مفاخر روحانیت استان بوشهر برگزار شد.

حجت‌الاسلام یوسف جمالی افزود: کنگره علمی پژوهشی علامه بلادی بوشهری دارای ۳ دبیرخانه در حوزه‌های علمیه برادران و خواهران قم و دانشگاه است. امسال به سبب شرایط کرونایی همانند سال قبل این کنگره در فضای مجازی پخش می‌شود.

وی تصریح کرد: امسال ۳۰۰ اثر در قالب کتاب، مقاله و پایان‌نامه به این کنگره ارسال شد که ۴۴ اثر ارسالی به کنگره علامه بلادی بوشهر شامل ۲۰ اثر برتر و ۲۴ اثر شایسته مورد تجلیل قرار می‌گیرد.

انتهای پیام


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن تبریک تولد نوزاد | گلچین زیباترین متن تبریک تولد نوزاد پسر و دختر