بیشتر تماس ها با سامانه سامد اصفهان مربوط به مسائل اقتصادی است


بیشتر تماس ها با سامانه سامد اصفهان مربوط به مسائل اقتصادی است

اصفهان - ایرنا - مدیرکل دفتر مدیریت عملکرد، بازرسی و امور حقوقی استانداری اصفهان گفت : سهم قابل توجهی از تماس های شهروندان این استان با سامد (سامانه الکترونیکی ارتباط مردم و دولت) مربوط به مسائل مالی و اقتصادی از جمله دریافت وام قرض الحسنه و تسهیلات مددجویان و افزایش قیمت‌هاست.

صادق کرمی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا با بیان این که ۲۰ هزار و ۵۴۵ شهروند این استان در سال جاری با سامانه سامد تماس گرفتند، اضافه کرد: بیشترین میزان درخواست های مردمی در حوزه مسائل اقتصادی، کمک مالی و دریافت تسهیلات و اشتغال و بیکاری است.

وی با اشاره به این که تماس های تلفنی شهروندان در این مرکز دریافت، پالایش و به دستگاه های مربوطه ارجاع داده می شود تصریح کرد : سامانه سامد به منظور تسهیل ارتباط مردم با مسوولان و مصوب شورای عالی اداری کشور در سال ۹۲ است.

مدیرکل دفتر مدیریت عملکرد، بازرسی و امور حقوقی استانداری اصفهان با اشاره به این که برنامه منظمی برای حضور مدیران استانی در این مرکز و پاسخگویی به شهروندان در نظر گرفته شد، اظهار داشت: تاکنون ۲۳ نفر از فرمانداران و ۲۱ نفر از مدیران با حضور در این مرکز بصورت تلفنی و از طریق این سامانه نسبت به پاسخگویی به شهروندان اقدام کردند.

وی با اشاره به اهمیت توجه به تکریم ارباب رجوع در دستگاه‌های دولتی ادامه داد: دفتر بازرسی استانداری به‌صورت مستمر در روزهای دوشنبه در زمان دیدار چهره به چهره مدیران با مردم نسبت به عملکرد دستگاه‌های دولتی بازرسی می‌کند و گزارش مربوط به مدیران به استاندار اطلاع رسانی می‌شود.

کرمی همچنین با اشاره به اجرای طرح واکسیناسیون و لزوم رعایت پروتکل‌های بهداشتی گفت: تیم‌های بازرسان این دفتر، همه روزه و به‌صورت غیر محسوس از دستگاه‌های دولتی در خصوص رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی بازرسی می کنند و تذکرات لازم را در این خصوص به مدیران ارائه می دهند.

به گزارش ایرنا، استاندار اصفهان از ساعت ۱۰ تا ۱۱ و ۳۰ دقیقه چهارشنبه از طریق سامانه ۱۱۱ پاسخگوی مطالبات مردم شده بود
استاندار اصفهان در این ارتباط ۲۳ مورد از مجموع ۹۷ تماس های تلفنی با موضوع مسائل و مشکلات، پیشنهادها، انتقادات و شکایات مردم در بخش‌های صنعت و سرمایه گذاری، آب، اداری و حقوقی، درخواست ارتقای شغلی، اشتغال، بیکاری و پرداخت تسهیلات بانکی را دریافت کرد و متناسب با هر درخواست دستور لازم را به معاونت ها و مدیران ستادی استانداری اصفهان صادر کرد.
مرکز سامد به عنوان یک ساختار توانمند به طور عملی بستر وسیعی برای دریافت شکایت‌ها، انتقادها، پیشنهادها و ایده های مردمی و رسیدگی و پاسخگویی به آنها را با رعایت صرفه جویی در هزینه های زمانی و مالی فراهم کرده است.
یکی از مجاری سامانه الکترونیکی ارتباط مردم و دولت (سامد) در کشور سامانه تلفنی ۱۱۱ است که مردم در هر نقطه از استان می توانند پیشنهاد، انتقاد، گزارش، طرح ها و ایده ها، شکایت و درخواست های خود را با کارشناسان این سامانه مطرح و پیگیری کنند.
هدف از راه اندازی این سامانه افزایش مشارکت مردمی در نظارت همگانی و تقویت و تثبیت اعتماد مردم به دولت، افزایش رضایت مردم ازطریق ارتقا کیفیت پاسخگویی دستگاه ها و سازمان ها، تمرکز زدایی در رسیدگی به مطالبات مردم، ایجاد هماهنگی، وحدت رویه و مدیریت یکپارچه امور ارتباطات مردمی، افزایش سرعت در رسیدگی با بهره گیری از سیستم سامد و ضریب نفوذ الکترونیکی ارتباطات مردمی در کشور است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اصفهان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اولین تصاویر از دو تروریستی که در حمله پهپادی نیروهای امنیتی ایران به هلاکت رسیدند