قالیباف با رییس جمهور ترکیه دیدار و گفت و کرد


قالیباف با رییس جمهور ترکیه دیدار و گفت و کرد

تهران - ایرنا - رییس مجلس شورای اسلامی با رجب طیب اردوغان رییس جمهور ترکیه دیدار و گفت و گو کرد.

به گزارش ایرنا، «محمدباقر قالیباف»‌ روز جمعه در حاشیه اجلاس اتحادیه بین المجالس کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی با «رجب طیب اردوغان» رییس جمهور ترکیه و «مصطفی شنطوب» رییس پارلمان کشور ترکیه پیرامون مسائل مشترک و منطقه دیدار و گفت وگو کرد.

رییس جمهور ترکیه در این نشست با اشاره به شرایط کرونا و اثرگذاری آن بر مراودات اقتصادی کشورها گفت: با این وجود همکاری‌های اقتصادی ایران و ترکیه در این مدت رشد کرده است.

اردوغان همچنین با تاکید بر لزوم ارتقای روابط اقتصادی دوکشور ابراز امیدواری کرد که مذاکرات وین برای اجرای توافق هسته‌ای به شکل عادلانه ای به نتیجه برسد.

وی همچنین با اشاره به تحولات افغانستان و بحران مهاجران این کشور تاکید کرد: نهادهای بین المللی باید به ایران برای سروسامان دادن به مهاجران افغانستانی کمک کنند.

رییس جمهور ترکیه برای سفر به ایران در آینده نزدیک ابراز امیدواری کرد.

در این دیدار که مصطفی شنتوپ رئیس مجلس ترکیه نیز حضور داشت، قالیباف نیز با تاکید بر ارتقای همکاری های اقتصادی دوکشور گفت: سند جامع همکاری های دوکشور در حال نهایی شدن است که نمادی از اراده جدی برای توسعه روابط است.

رئیس مجلس با اشاره به حمایت ایران از ابتکار ۳+۳ تاکید کرد: همه کشورهای حوزه قفقاز باید روابط خوبی با هم داشته باشند که این مهم می تواند به رشد و توسعه منطقه کمک کند.

قالیباف درباره مذاکرات وین نیز تاکید کرد: قدرت های بزرگ باید یاد بگیرند که نباید اراده خود را به سایر کشورها تحمیل کنند و چنانچه احترام به منافع دیگران را بپذیرند، توافق در دسترس است

به گزارش ایرنا، شانزدهمین اجلاس این اتحادیه دقایقی قبل در کاخ «دولما باغچه» در استانبول آغاز شده است. روسای مجالس و هیات‌های پارلمانی و دیپلماتیک کشورهای عضو اتحادیه بین المجالس کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی در این اجلاسیه حضور دارند.

هیات عالی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران شامل سارا فلاحی، ابراهیم رضایی و ابوالفضل عمویی اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس و عادل نجف‌زاده رییس گروه دوستی و پارلمانی ایران و ترکیه، به ریاست محمدباقر قالیباف رییس مجلس شورای اسلامی هستند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مجلس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بهترین و زیباترین شعر درباره جشن خودکار برای کلاس سوم و چهارم ابتدایی