استاندار:77 درصد جمعیت چهارمحال و بختیاری واکسینه کامل شدند


استاندار:77 درصد جمعیت چهارمحال و بختیاری واکسینه کامل شدند

شهرکرد- ایرنا- استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: تاکنون 89 درصد جمعیت استان دُز نخست و 77 درصد دُز دوم واکسن را دریافت کرده‌اند که می‌طلبد برای افزایش این آمار فرهنگسازی و اقناع‌سازی انجام گیرد.

غلامعلی حیدری روز شنبه در نشستی که در حاشیه ستاد ملی مقابله با کرونا که از طریق ارتباط ویدئو کنفرانس برگزار شد، اظهار داشت: در استان تلاش‌های خوبی در راستای مهار شیوع کرونا و افزایش آمار واکسیناسیون انجام گرفته اما کافی نیست و باید تلاش بیشتری در این رابطه انجام گیرد.

وی ادامه داد: بنا بر گزارش‌های ارائه شده آمار چهارمحال و بختیاری در شاخص بیماران بستری و فوتی،بالاتر از میانگین کشوری است که برای کاهش دادن این آمار باید در کنار نظارت‌ها بر بازگشایی‌های انجام شده، اقدامات ایجابی و فرهنگسازی در دستور کار قرار گیرد.

حیدری با بیان اینکه آمار واکسیناسون در استان باید به بالای ۹۰ درصد برسد، اظهار داشت: این آمار در برخی استان‌ها محقق شده است و می‌طلبد با جدیت در امر واکسیناسیون این مهم در استان ما نیز اجرایی شود.

استاندار چهارمحال و بختیاری، عادی انگاری را مهمترین آسیب در افزایش شیوع کرونا دانست و گفت: اگر چه بسیاری از شهرستان‌های استان در وضعیت آبی قرار گرفته‌اند اما هنوز چهار شهرستان در وضعیت زرد قرار دارند و می‌طلبد دستورالعمل‌های بهداشتی به طور جدی رعایت شود.

حیدری، نظارت بر مدارس را از مهمترین اقدامات برای مهار شیوع کرونا برشمرد و افزود: ضروری است تا دانشگاه علوم پزشکی یک رابط در هر یک از مدارس استان مشخص کند و از طریق این رابط علاوه بر مباحث نظارتی به ویژه بر تهویه کلاس‌های درس، در خصوص رعایت پروتکل‌ها و تزریق واکسن آموزش‌های لازم به دانش‌آموزان ارائه شود.

وی خاطر نشان کرد: همچنان گروه‌های با نفوذ همانند امامان جمعه و جماعات نسبت به تشویق مردم برای دریافت واکسن و رعایت پروتکل‌های بهداشتی اقدام کنند.

حیدری افزود: در مکان‌های پر ازدحام از جمله آرامستان‌ها و تالارهای پذیرایی نیز از سوی تیم‌های بازرسی نظارت بیشتری صورت گیرد.

به گزارش ایرنا، از ابتدای شیوع کرونا تا پایان روز ۱۹ آذر ۲۵۶ هزار و ۷۸۹ مورد تست تشخیص مولکولی کرونا در استان انجام شده که بر اساس آن ۸۶ هزار و ۷۴۰ مبتلای به بیماری کووید ۱۹ در استان شناسایی شده است.

از این تعداد یک هزار و ۷۴۴ مورد جان خود را از دست دادند و ۹۲ بیمار در مراکز درمانی استان بستری هستند.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


درمان تبخال تناسلی: 12 درمان خانگی تبخال تناسلی زنان و مردان